Güncel Ulaşım

Türkiye'nin Ticari Ulaşım Araçları ile İlgili Haber ve Fotoğraf Arşivi
Zaman: 21 Ara 2024 13:49

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]




Yeni baÅŸlık gönder BaÅŸlığa cevap ver  [ 2857 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1 ... 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275 ... 286  Sonraki
Yazar Mesaj
 Mesaj BaÅŸlığı: Re: Güncel Åžehiriçi Ulaşım ile Ä°lgili Haberler ve Yorumlar
MesajGönderilme zamanı: 07 Mar 2022 13:52 
Çevrimdışı
Site Yöneticisi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 13 May 2010 06:50
Mesajlar: 38775
İBB Özel Halk Otobüslerinde D-130, 34 EG 1434 plakalı 2007 model Güleryüz Cobra Double Decker olan aracını, 34 FAM 917 plakalı sıfır Güleryüz Cobra Double Decker ile değiştirmiştir. Hayırlı olsun.

Resim

Eski aracı 2007 model Güleryüz Cobra Double Decker;

Resim

_________________
Fotoğraflarımızda saydam imza kullanmamızın sebebi,büyük emek ve zahmet ile çekip sizlerle paylaştığımız fotoğrafları çalan emek hırsızlarını engellemektir.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
 
 Mesaj BaÅŸlığı: Re: Güncel Åžehiriçi Ulaşım ile Ä°lgili Haberler ve Yorumlar
MesajGönderilme zamanı: 07 Mar 2022 14:15 
Çevrimdışı
Site Yöneticisi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 13 May 2010 06:50
Mesajlar: 38775
İstanbul Ulaşım A.Ş.'de A-1612, 34 GR 3856 plakalı 2012 model Temsa Avenue LF olan aracını 34 EYJ 777 plakalı sıfır Mercedes-Benz Conecto ile, A-1626 ise 34 HG 9914 plakalı 2012 model Temsa Avenue LF olan aracını sıfır Mercedes-Benz Conecto ile değiştirmişlerdir. Aynı şekilde A-1627 ve A-1628 kodlu araçlarda sıfır Conecto almışlardır.

A-1612 / 34 EYJ 777


Resim

A-1626 / 34 EYJ 848

Resim

_________________
Fotoğraflarımızda saydam imza kullanmamızın sebebi,büyük emek ve zahmet ile çekip sizlerle paylaştığımız fotoğrafları çalan emek hırsızlarını engellemektir.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
 
 Mesaj BaÅŸlığı: Re: Güncel Åžehiriçi Ulaşım ile Ä°lgili Haberler ve Yorumlar
MesajGönderilme zamanı: 26 Mar 2022 21:24 
Çevrimdışı

Kayıt: 12 Ağu 2018 00:55
Mesajlar: 24
İBB özel halk otobüslerinden A-721 2014 MODEL OTOKAR SULTAN MAXİ CİTY OLAN Aracını Isuzu Novo citi life ile yenilenmiştir


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
 
 Mesaj BaÅŸlığı: Re: Güncel Åžehiriçi Ulaşım ile Ä°lgili Haberler ve Yorumlar
MesajGönderilme zamanı: 02 Nis 2022 22:00 
Çevrimdışı
Site Yöneticisi

Kayıt: 11 Nis 2009 23:41
Mesajlar: 42475
İBB Özel Halk Otobüsleri'nden A-799, 34 GAA 82 plakalı Isuzu Citiport olan aracını, 34 FCG 160 plakalı Otokar Kent LF ile değiştirmiştir.Bilginize.

Resim

A-799'un eski aracı olan Isuzu Citiport;

Resim

_________________
Fotoğraflarımızda saydam imza kullanmamızın sebebi,büyük emek ve zahmet ile çekip sizlerle paylaştığımız fotoğrafları çalan emek hırsızlarını engellemektir.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
 
 Mesaj BaÅŸlığı: Re: Güncel Åžehiriçi Ulaşım ile Ä°lgili Haberler ve Yorumlar
MesajGönderilme zamanı: 12 Nis 2022 18:49 
Çevrimdışı
Site Yöneticisi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 13 May 2010 06:50
Mesajlar: 38775
İETT'nin 30 Adet Metrobüs Aracı Hizmete Başlıyor!

İETT, 100 adeti tek körüklü Otokar Kent XL, 60 adeti ise çift körüklü Akia Ultra LF 25 olmak üzere toplamda 160 adet Metrobüs alımı yapmıştı. Bugün (12.04.2022) İETT Edirnekapı Garajı'nda düzenlenen törenle yeni metrobüslerin 30 adeti teslim edildi. Törene, İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, İETT Genel Müdürü Alper Bilgili, Otokar ve Akia firmalarının müdürleri katıldı. Yeni metrobüslerin İstanbul halkına hayırlı, uğurlu olmasını dileriz...

Güncel Ulaşım


Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

_________________
Fotoğraflarımızda saydam imza kullanmamızın sebebi,büyük emek ve zahmet ile çekip sizlerle paylaştığımız fotoğrafları çalan emek hırsızlarını engellemektir.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
 
 Mesaj BaÅŸlığı: Re: Güncel Åžehiriçi Ulaşım ile Ä°lgili Haberler ve Yorumlar
MesajGönderilme zamanı: 16 Nis 2022 22:25 
Çevrimdışı
Site Yöneticisi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 13 May 2010 06:50
Mesajlar: 38775
İBB Özel Halk Otobüslerinde B-170, 34 YR 5242 plakalı 2011 model BMC Belde olan aracını, C-771'in eski aracı olan 34 DL 5033 plakalı ikinci el Isuzu Citiport ile değiştirmiştir. Hayırlı olsun.

Resim

Eski aracı 2011 model BMC Belde;

Resim

_________________
Fotoğraflarımızda saydam imza kullanmamızın sebebi,büyük emek ve zahmet ile çekip sizlerle paylaştığımız fotoğrafları çalan emek hırsızlarını engellemektir.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
 
 Mesaj BaÅŸlığı: Re: Güncel Åžehiriçi Ulaşım ile Ä°lgili Haberler ve Yorumlar
MesajGönderilme zamanı: 20 Nis 2022 00:25 
Çevrimdışı
Site Yöneticisi

Kayıt: 11 Nis 2009 23:41
Mesajlar: 42475
Geçtiğimiz hafta (12.04.2022) Metrobüs hattına katılan Otokar Kent XL ve Akia’nın yeni modeli Ultra LF 25 Metrobüs araçları hakkında naçizane bizde görüş ve yorumlarımızı paylaşalım.Malumunuz ihaleyi alan iki firma Otokar ve Akia olmuştu.Otokar 100 adet,Akia ise 60 adet ile İstanbul Metrobüs hattında yerini alacak yeni araçlar.Şuan için 20 adet Otokar Kent XL,10 adette Akia Ultra LF 25'in İETT'ye teslimi gerçekleşti ve araçlar hatta çalışmaya başladı.Sosyal medya sayesinde bilen-bilmeyen,kullanan-kullanmayan,tecrübe eden-etmeyen kısacası gören-görmeyen,ne olduğunu bilip-bilmeden de yorum yapan oldukça fazla kişi olmasından kaynaklı bilgi kirliliği dönüp durmakta.Ayrıca buna siyasal çekişmeyi de katarsak,Metrobüs araçları verdiği veya vereceği hizmetin dışına çekilmeye çalışılmakta.Bizde yıllardır bu işi yapan,sıklıkla Metrobüs’ü kullanan,kendimizce belirli bir bilgi birikimine sahip olduğumuzu düşünerekten görüş ve yorumlarımızı sizlere sunalım.

İşin siyasal boyutunu mümkün oldukça geçmeye çalışalım.Bizim işimiz ve olayımız siyasal içerik barındırmıyor.Örnek vermek gerekirse;bu firma x partiye yakın diye araçlar alındı gibi.Evet bazı gerçekler var doğrudur,ancak biz daha çok araçların kendi vereceği hizmet üzerinden görüş ve yorumlarımızı paylaşacağız.Metrobüs dediğimiz BRT (Bus Rapid Transit) yani hızlı otobüs taşımacılığı sistemi başlı başına farklı bir taşımacılık anlayışı ve işleyişine sahip.Bu sistemde çalışan araçların bir çok yönden artısı ve yönlülüğü olması gerekliliği diye bir durum var.Örneğin yüksek kapasiteli,seri ve yüksek motor gücüne sahip,sağlam ve dayanıklılığın ön planda olduğu araçlar olmalı.Araç örneği vermek gerekirse Almanya montajı olan ve halen İstanbul Metrobüs hattında hizmet vermeye devam eden 2007’de 50,2008 ve 2009 yıllarında ise 100’er adet olarak İETT filosuna katılan Mercedes-Benz Capacity’ler.Bir çok yönden BRT sistemine uygun,bu yönlü taşımacılık konusunda tecrübesi olan bir firma tarafından üretilen dayanıklı araçlar.Yıllardır milyon kilometreler devirerek,içinde bulundukları işletme anlayışına rağmen dayanıklılıkları ile halen hizmet vermeye de devam etmektedirler.Şimdiye kadar özellikle markalar tarafından bir çok model Metrobüs hattında testten geçti.Bunlar bazen yerli,bazen ithal üretim araçlar oldu.Otobüs A.Ş. şimdiki adıyla İstanbul Ulaşım A.Ş. ihaleleri gibi 12 metre solo tip değilde,farklı bir sistemin aracı olduğundan dolayı illa yerli üretim şartı aranmamalı.Bu konseptte araç tecrübesi olan ve bu aracı üretebilecek tesis ve yeterliliğe sahip firmalar yerli ve yabancı olarak zaten belli.İhaleyi alan firmalar Sakarya’da üretim gerçekleştiren Koç Grubu firmalarından Otokar ve İran menşeili,yıllar önce Tezeller’in yerine ülkemizde de üretime geçen Akia. Otokar markasını yıllardır gerek İETT filosunda,gerek Ulaşım A.Ş ve halk otobüsü olarak İstanbul’da,İstanbul dışında da bir çok büyük şehrimizin belediye filolarında ve bireysel olarak bir çok il ve bölgemizde yer almakta.2010 yılında ödül almış tasarıma sahip olan Otokar Kent,ne kadar yıllar içinde dış ve iç tasarım olarak büyük değişikliklere uğramamış olsa da,diğer marka-model rakiplerine göre piyasada kendine hatırı sayılır bir yer edinmiş ve bir çok konuda kendini ispatlamış bir araçtır.Gerek sağlamlık,gerek işletilebilirlik olarak ülkemizde alçak taban şehiriçi otobüs sınıfında yukarılarda bulunan bir model.Bu konuda ve sınıfta gerek markanın çok eskilere dayanan tecrübesi,gerekte mevcut araç üzerindeki tecrübesi Kent XL modelinin Metrobüs hattına uygun bir araç olur mu konusunu ve kuşkusunu biraz olsun kırıyor. Özetle Otokar konusunda bizim açımızdan çok büyük soru işaretleri barındıran bir durum pek yok desek yeridir.

Şimdi Akia’nın Ultra LF 25 Metrobüs modeline gelelim.Yukarıda da belirttiğimiz gibi İETT filosunda minimum 60 adet olarak yerini alacak olan bu model hakkında dönmekte genel olarak sosyal medyadaki spekülasyon ve yorumlar.Akia markası İran’ın ve bölgesinin önde gelen ve büyük firmalarından biri.Akia ülkemizde de yıllardır üretim yapmakta,ancak ürettiği araçlar genelde solo tipi,direk belediye ve ihalelerden ziyade bireysel otobüsçüleri hedef almakta.Yakın zamanda kendi üretim çeşitliliğini de ilk olarak 2016 yılında Busworld Fuarı’na getirdiği Akia Ultra LF 25 Metrobüs ve Akia Ultra DD modeli ile artırdı.İstanbul’da çift katlı halk otobüsü esnafına tek rakibi olan Güleryüz Cobra’nın pastasından pay alarak hatırı sayılır miktarda satışlar yapmıştır.Son olarak ise İstanbul’da şehiriçi turistik olarak hizmet vermeye başlayan İstanbul Ulaşım A.Ş. iştiraki olan Bus For Us’a üzeri açılır,yine bu konuda ülkemizde ki tek rakibi Güleryüz Cobra’dan pastadaki payı komple almıştır.Olayın bir siyasal boyutu vardır,yoktur.Mevzu bahis bu kısmını biz geçiyoruz.Tekrar konumuz olan Akia Metrobüs aracına dönelim.Tekrara düşeceğiz ancak BRT taşımacılığı gerçekten tecrübe ve farklılık gerektiren bir taşımacılık türü.Şimdi bazı soruları sorarak eleştirimizi ve görüşlerimizi paylaşalım.İETT’nin başından döneminde yüksek maliyetle Hollanda’dan alınmış APTS Phileas olayı geçmişken,bu tarz bir araç alımı gerekliliği gerçekten var mıydı? Akia bu aracı ilk fuara getirdiği zaman çift taraflı kapıları açılan aynalı modeli sunmuştu.Ancak İETT’ye verilen standart düzen sağdan kapılı model.Mevcut sistem,istasyonlar ve diğer çalışan araçlar da bir anda değişemeyeceğine göre,çift kapılı veya ters kapılı araç almak zaten çok manasız ve mantıksız olacaktı.Zaten kapı olayı üreticiler için çok olmazsa olmaz,veya zor bir durum değil.Bu çok tartışılacak bir konu da değil aslında.Sadece çift kapı veya ters kapı gerekliliği olmadığına göre bu boyutta bir araç olmalı mıydı diyelim?Mevcut olarak önümüzde kendini ispatlamış bir Capacity gerçeği varken,Capacity ve Kent XL gibi bir araç tercihi daha uygun olmaz mıydı?Akia birkaç yıl önce üretimine başladığı Ultra DD çift katlı modelinde olduğu gibi,BRT sistemine uygun araç üretecek bir tecrübeye ve alt yapıya sahip mi? Maliyetler çok tartışılıyor.Alındığı dönemde minimum 2-3 otobüs fiyatı yapan Phileas’lar ile şuan ki Akia Ultra LF 25 o dönemin ve günümüz şartlarını ve ekonomiyi karşılaştırınca hemen hemen yakın noktadadır.Hatta o dönem ile bu dönemi kıyaslayacak olursak bu uzunlukta ve konseptte bir araç için uçurum farklar olmadığı da ortaya çıkacaktır.Böyle bir araç alındıysa maliyeti konusundaki tartışmalar geçmişe kıyasla çok yerinde olmuyor.Onun yerine;bu rakamlara bu konseptte değil,daha uygun ve düşük fiyat ile Otokar Kent XL konseptinde araç tercih edilmeliydi veya edilmelimiydi sorusu daha doğru olacaktır.Olayı bir pencereden değil,bir çok pencereden ve eleştirmeden önce belli,başlı soruları sorarak ve muhasebesini yaparak yazmak ve değerlendirmek daha doğru olacaktır.

Sonuca gelecek olursak şuanda sıklıkla çalıştığına henüz şahit olamadığımız Akia Metrobüs’ler,umarız Phileas’lardan sonra İETT’nin ve İstanbullular’ın başına zorluk çıkarmaz.Haklı ve yapıcı yorum ve eleştirmek artı değer katar.Sosyal medya üzerinden en ufak olumsuzluğa büyük tepki verenler dediğimiz gibi bazı soruları sorup,gözlemler yaparak konuşursa her şeyin daha sağlıklı olması mümkündür.Sonuç olarak ortada yapılmış bir yatırım var.Minimum sorunla maksimum işletilebilirlik olması bizlerin en büyük temennisi.


Resim

_________________
Fotoğraflarımızda saydam imza kullanmamızın sebebi,büyük emek ve zahmet ile çekip sizlerle paylaştığımız fotoğrafları çalan emek hırsızlarını engellemektir.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
 
 Mesaj BaÅŸlığı: Re: Güncel Åžehiriçi Ulaşım ile Ä°lgili Haberler ve Yorumlar
MesajGönderilme zamanı: 20 Nis 2022 20:20 
Çevrimdışı
Site Yöneticisi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 13 May 2010 06:50
Mesajlar: 38775
İstanbul Ulaşım A.Ş.'de A-1715, 34 EC 9672 plakalı 2012 model Man Lion's City (CNG) olan aracını, 34 FBB 879 plakalı ikinci el Otokar Kent LF ile değiştirmiştir. Ayrıca A-1715 kısa bir süre BMC Procity ile de çalışmıştır.

Resim

Eski aracı 2012 model Man Lion's City (CNG);

Resim

_________________
Fotoğraflarımızda saydam imza kullanmamızın sebebi,büyük emek ve zahmet ile çekip sizlerle paylaştığımız fotoğrafları çalan emek hırsızlarını engellemektir.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
 
 Mesaj BaÅŸlığı: Re: Güncel Åžehiriçi Ulaşım ile Ä°lgili Haberler ve Yorumlar
MesajGönderilme zamanı: 23 Nis 2022 19:41 
Çevrimdışı
Site Yöneticisi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 13 May 2010 06:50
Mesajlar: 38775
İETT’nin Nostaljik Otobüslerinden MAN SL 200 ve Leyland-Levend Sizlerle…

İETT’nin geçtiğimiz yıllarda nostalji adı altında toplamış olduğu araçlardan İETT filosunun en uzun süre hizmet veren aracı Man SL 200 ve Ikarus kasası üzerine Mercedes-Benz O 345 motoruyla toplanmış İETT filosunun en uzun süre hizmet veren 2. aracı olan Leyland-Levend otobüsünü geçtiğimiz günlerde aldığımız özel çekim izni ile İETT İkitelli Garajı’nda fotoğrafladık. 1986 model olan Man SL 200, İETT'de 34 BBY 42 plakasıyla ve 86-102 kapı numarasıyla, Leyland-Levend ise Ikarus olarak 34 UZY 67 plakası ve 94-133 kapı numarasıyla hizmet vermişti.

Son olarak bizlere bu imkan ve çekim için destek ve izin veren başta İETT Genel Müdürü Alper Bilgili, İETT Genel Müdür Yardımcısı İrfan Demet, İETT Teknoloji Geliştirme Müdürü Burak Sevim ve bizlere garajda eşlik edip, yardım eden tüm personellere tek tek teşekkürlerimizi sunarız.


Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

_________________
Fotoğraflarımızda saydam imza kullanmamızın sebebi,büyük emek ve zahmet ile çekip sizlerle paylaştığımız fotoğrafları çalan emek hırsızlarını engellemektir.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
 
 Mesaj BaÅŸlığı: Re: Güncel Åžehiriçi Ulaşım ile Ä°lgili Haberler ve Yorumlar
MesajGönderilme zamanı: 23 Nis 2022 19:47 
Çevrimdışı
Site Yöneticisi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 13 May 2010 06:50
Mesajlar: 38775
İETT’nin Nostaljik Otobüslerinden MAN SL 200 ve Leyland-Levend Sizlerle…

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

_________________
Fotoğraflarımızda saydam imza kullanmamızın sebebi,büyük emek ve zahmet ile çekip sizlerle paylaştığımız fotoğrafları çalan emek hırsızlarını engellemektir.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
 
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni baÅŸlık gönder BaÅŸlığa cevap ver  [ 2857 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1 ... 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275 ... 286  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
GeçiÅŸ yap:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye
[ Time : 0.036s | 9 Queries | GZIP : Off ]
10lineweb