 |
Site Yöneticisi |
Kayıt: 11 Nis 2009 23:41 Mesajlar: 43115
|
Attığımız fotoğraflardan sonra Mercedes-Benz Yeni Conecto ile ilgili bende görüşümü sizlerle paylaşmak isterim.
Malumunuz Mercedes-Benz Türk A.Ş.'den ziyade,Mercedes-Benz genel olarak ağır ticari ve hafif ticari klasmanındaki arabalarını sırasıyla yeniledi.Citaro,Sprinter,Travego,Actros derken Türk A.Ş. üretimi,ama bir çok ülkeye ihraç edilen Conecto modelide elbet yenilenecekti.Bundan birkaç yıl önce şehiriçinde önce model isimsiz,sonradan ise model ismiyle test edilen Citaro araçlar mevcuttu.Ne alaka diyecek olursak,bu araçların Yeni Conecto olduğu o dönem konuşuluyordu.Keza biz Mercedes-Benz'in kurumsal yapısına inandığımız için o araçlara Citaro yazıpta,daha sonradan Yeni Conecto adında çıkarabileceği ihtimalini dahi vermeyerek,o günden bugüne test araçları bölümünde Citaro olarakta paylaştık.Herneyse konumuz aslında bu değil.Aklıma gelmişken belirtmek istedim.
Yeni Conecto'da Travego'da olduğu gibi "eskisi daha iyiydi" sözleriyle Merhaba dedi.Şimdi eskisi-yenisi ayrı bir olay,ancak özellikle Türk halkı olarak bizlerin yapmış olduğu bariz bir yanılma ve ileri seviyede bir ön yargı var.Her zaman dış tasarıma,dış görünüşe göre değerlendirmek gibi.Malesef bu hepimizde var,bunu kimse inkar etmesin.Ancak sonuçta söz konusu bir ticari araç ve bu araç sadece dış tasarımdan oluşmuyor.Bu araç dış tasarımının dışında,iç tasarımı,dizaynı,motoru,plastik aksamı,iskeleti,yürüyen aksamı,kullanılan kablo miktarı ve kalitesi v.s gibi bir çok unsurdan oluşuyor.Sonuçta otomotiv içinde tabiki bu geçerli.Bir otobüs kadar olmasada bir otomobilde de bir çok parça mevcut.Bu parçalar sonucu ortaya sistematik bir şekilde ve belirli bir sistem içinde işleyen bir araç ve makina çıkıyor.Bu otomobil olabilir,kamyon veya otobüs olabilir.Çokta basit bir oluşum değil.Araçta kullanılan vidanın üretiliş şeklinin bile bir sebebi olabiliyor.
Burada eskiden yeniye bakarak sade dış tasarım olarak eleştirmek büyük yanlış olacaktır.Bana da sorarsanız bende size eski Conecto'nun yenisinden daha göze hitap eden ve hoş gelen bir tasarımı olduğunu söyleyebilirim.Ancak olay bu kadar basit değil.Ülkemizin de Euro 6 motor normuna geçmesiyle bu araçta da Euro 6 motor standart olarak geliyor.Aracın yeni olması sebebiyle şuanki yakıt değerleri çok bir anlam barındırmasada,aracın belirli bir kilometre yapması ve belirli bir çalışma düzeni sonucu oluşacak tabloyu takip edeceğiz.İlk izlenimler ve yorumlar kaptan ve araç sahiplerine göre olumlu yönde olduğunu söyleyelim.Bunun dışında aslında Yeni Conecto birçokta artıyı içerisinde barındırıyor.Ben bunların bazılarını sizlere aktarayım.
*Özellikle dış tasarım olarak araç eskiye göre genel kanı olarak beğenilmedi. *Yeni Conecto,eski Conecto'ya göre 300 kg daha hafif olarak üretiliyor. *Bu 300 kg'lık hafiflemenin bir kısmı aracın kablolama aksamından geliyor.Eskiye göre 45 kg daha az kablo bulunmakta. *Araç kokpit tasarımı Setra 500 serisiyle birlikte tanıdığımız düğme,tasarım ve Daimler'in ağır ticari araçlarında kullandığı Euro 6 fonksiyonel direksiyona sahip olarak geliyor. *Araç iç aydınlatmalarında tamamen led sistem kullanılmıştır.Ayrıca akülerin arka kısmına konumlanmış,kinetik bir enerji ile özelikle yakıt konusunda büyük tasarruf sağlayan ve bu sınıf otobüste ilk kez Mercedes-Benz tarafından kullanılan reküperasyon modülü adında bir sistemde mevcut. *Araç içi ve dışarısında kör nokta kalmayacak şekilde konumlandırılmaya çalışılmış 7 adet kamera mevcut ve kayıt cihazının ise 1 TB'lık bir hafızası var. *Araç ön stepne dediğimiz kısım kolaylıkla açılabilir şekilde tasarlanmış ve kullanıcının far kısmı ve buraya erişimi kolaylıkla sağlanmaya çalışılmış. *Dışarıdan binmek için ön kapı düğmesi silecek kısmının altına sensörlü bir şekilde konumlandırılmış. *İç kısımda özellikle ön kısımdaki ısınma ve soğutma sorunu giderilmiş. *Ön üst tavan kısmı daha ferah bir şekilde dizayn edilmiş. *Eski Conecto'da pedalda bulunan retarder sistemi,bu araçta standart olarak kola ayarlanmış. *Araç kapı demirleri iç demirlerle aynı ölçü ve kalitede olacak şekilde değiştirilmiş.Özellikle İETT'nin Conecto K'larından biliyoruz kapılarda kullanılan ince demirlerin bir süre sonra gevşediğini veya kırıldığını.Bu konuda da MBT Yeni Conecto'da iyileştirmeye gitmiş. *İç havuz dediğimiz orta kısım 2015 model Conecto'larla beraber değişime uğramıştı.Bu araçta da 2015 model Conecto'lar gibi geniş bir iç havuz dizayn edilmiş. *Araç yakıt deposu ön kısımdan,orta kapının bulunduğu kısma kaydırılmış. *Araç içerisinde iç dizayn olarak biraz daha ferah bir hava oluşturulmaya çalışılmış. *Ön koltuklar ikili olarak düşünülmüş. *Aracın dijital tabelaları değişmiş. *Açılır cam sayısı iyileştirilmiş eski Conecto'lardaki gibi 6 olarak ayarlanmış. *Aracın bayrak asma bölümleri tavandan ayna üzerine alınmış. *Bunun yanında eski Conecto ile aynı kalmış bir çok unsurda bulunuyor tabi.Bunlar koltuk döşemesi,iç dizayn benzerliği,aynalar,3 parça ön cam v.b.
Yeni Conecto'yu gözlemleyebildiğim kadarıyla sizlere aktarmaya çalıştım.Ayrıca o gün MBT üst yetkililerine MBT üretimi olarak yenilenmeyen Intouro ve Tourismo'yu sorduk.Intouro için bir yenilenme sanıyorum şuan için düşünülmüyor ancak Tourismo için 2017 sonu 2018 başını işaret ettiler.Bakalım Tourismo ne zaman yenilenecek? Ve nasıl bir şekilde bizleri karşılayacak bunu merakla bekliyor olacağız...
Yeni Conecto yollara ve sahiplerine hayırlı olsun.Yalnız bir ricamız var o da aracın isminin doğru bir şekilde yazılıp,lanse edilmesi.Aracın ismini o kadar çok Connecto olarak yazanlar varki,bilmeyen biri baktığında yanlışın doğru olduğunu sanacak.Bizlerin bu konuya dikkat edip,bu konuda hatadan kaçtığımız gibi,diğer arkadaşlarında en azından bundan sonra dikkatli olmalarını özellikle rica ediyoruz.Çünkü her zaman yapılan yanlışın hata olmadığını hatırlamak isteriz.
Ä°yi forumlar...
_________________ Fotoğraflarımızda saydam imza kullanmamızın sebebi,büyük emek ve zahmet ile çekip sizlerle paylaştığımız fotoğrafları çalan emek hırsızlarını engellemektir.
|
|