...:::ωωω.gυη¢єℓυℓαѕιм.¢σм:::...

Zaman: 25 May 2018 15:29

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]




Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 28 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Re: Busworld 2014
MesajGönderilme zamanı: 30 Nis 2014 23:20 
Çevrimdışı
Site Yöneticisi

Kayıt: 11 Nis 2009 23:41
Mesajlar: 28805
Busworld 2014 fuarında şüphesiz en çok ilgi çeken ve incelenen araçların başında Anadolu Isuzu'nun yıllardır 12 metrede otobüs beklenen ve 12 metre otobüse günümüz şartlarına ve yasalara uygun olarak şehiriçi alçak taban otobüsle giriş yapan Isuzu'nun yeni modeli Citiport oldu.Takip edenler bilecektir,daha önce "Güncel Şehiriçi Ulaşım ile İlgili Haberler ve Yorumlar" başlığında test plakalı Isuzu Citiport'u sizlerle paylaşmış ve o anki izlenimlerimizi aktarmıştık.Fuarda aracı yakından inceleme fırsatı bulduk.Bana göre Isuzu için geç kalınmış bir hamle olsada,zararın neresinden dönsek kârdır felsefesiyle bundan sonra yapılan ihale ve alımlarda fiyat politikasıyla başarı sağlamaya çalışacaktır.

Biraz aracın tasarımını inceleyelim.Dış tasarım olarak araca ilk bakışta göze hitap ettiğini söylemek mümkün.Araç dışarıdan ön görünüm olarak az da olsa Citibus'ü andırıyor.Yan hatlarının ise giriş çıkışlı bir şekilde ön ve arkada bütünleşiyor olması araca hoş bir görünüm kazandırmış.Arka stop ve farlar Temsa'nın son dönemde kullandığı farlardan.Motor ızgaraları konusundaki çalışmada dışarıdan hoş görünsede,performans olarakta önemi ayrıdır tabi.Açılır-kapanır cam sayısı ise sağ ve sol 3'e 3 şekilde ayarlanmış.Aynalar ise ilk üretilen Tezeller Autobus LF1200 aynalarına benzer.Tek fark sol,yani şoför tarafındaki aynanın boynuz tipi olmaması.Hatta Citibus'e de gelen şikayetler ve araç sahiplerinin orjinal aynalarını değiştirmeleri üzerine bu aynalar takılmıştır.Dijital tabela ise İBB ÖHO boyalı araçta yine Citibus'teki gibi önden yana geçişli olarak düşünülmüş.Ama nedense ben bu olaya pek alışamadım.Ön ve yan bağımsız olması taraftarıyım.İETT boyalı modelde zaten standart olarak bağımsız düşünülmüş,fakat yan tabela ilk cam üzeri değil,ön kapı üzerine konumlandırılmış.Alışmadığımıza ilk bakışta tuhaf gelmedi değil. :) Egzosun arka ortaya konumlandırılmasıda daha önceki mesajımda da paylaştığım gibi yerinde olmuş diyebilirim.Aracın dış fotoğraflarıyla görsellere başlayalım;


Resim

Resim

Resim

Resim

_________________
Fotoğraflarımızda saydam imza kullanmamızın sebebi,büyük emek ve zahmet ile çekip sizlerle paylaştığımız fotoğrafları çalan emek hırsızlarını engellemektir.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
 
 Mesaj Başlığı: Re: Busworld 2014
MesajGönderilme zamanı: 30 Nis 2014 23:39 
Çevrimdışı
Site Yöneticisi

Kayıt: 11 Nis 2009 23:41
Mesajlar: 28805
İç tasarımla devam edelim.Ön konsol basit ve sıradan bir görünüme sahip.Solaris'lerin konsol ve direksiyonla karşımıza çıkıyor Citiport.Aracın iç görünümünün de basık olduğu söylenemez.Tavan beyaz renk eşliğinde değişik desen ve motiflerle farklı düşünülmüş.İç aydınlatmada yeterli gözüküyor.Ancak taban döşemesi pek hoşuma gitmedi.Koyu renk olması ve malzeme kalitesi vasat geldi bana.Koltuk döşemeleri ise Bmc Procity ve son kasa Belde'lerle aynı. :) Zaten test aracını ilk gördüğümde iç görünümde ilk gözüme çarpan durum koltuk döşemeleri olmuştu.Tutunma demirleri ve tutacak sayıları yeterli gözüksede,İstanbul'da sınırlar zorlandığından ötürü bu konu havada kalır. :D İç görünüm görsellerine geçelim;

Resim

Resim

Resim

_________________
Fotoğraflarımızda saydam imza kullanmamızın sebebi,büyük emek ve zahmet ile çekip sizlerle paylaştığımız fotoğrafları çalan emek hırsızlarını engellemektir.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
 
 Mesaj Başlığı: Re: Busworld 2014
MesajGönderilme zamanı: 30 Nis 2014 23:50 
Çevrimdışı
Site Yöneticisi

Kayıt: 11 Nis 2009 23:41
Mesajlar: 28805
Tekli koltuklarda açılır kapanır kolçaklar konulmuş ve yaşlı,engelli gibi ibareler sağ taraftaki tekli koltuklara döşeme üzerine işleme şeklinde düşünülmüş.Aracın havuz kısmına gelecek olursak,havuz konusunda özenli bir çalışma yapıldığını söyleyemiyeceğim.Nedense havuz dar tutulmuş.Opsiyonel olarak koltuk konumlandırması ve havuz genişliği farklı şekilde üretim yapacaklarmı bilmiyorum ama,İstanbul halk otobüsü esnafı için genelinin ilk baktığı hususlardan biri alçak taban otobüste havuz genişliği ve uzunluğudur.Güleryüz Cobra ve Tezeller havuz konusunda diğer araçlara göre ön plana çıkmaktaydı.Tezeller'in yerini şimdilik Akia'nın aldığını düşünürsek,Akia'nında havuz genişliği Tezeller ile aynı konumlandırılmış.Havuz konusunda 12 metre alçak taban otobüste yeni bir marka olmasından ötürü aracı alacak kişinin biraz çekinceleri olacağını düşünüyorum.Velakin Temsa Avenue ve Mercedes-Benz Conecto'da da havuzun dar olduğu bilinen bir şey ancak,bu markaların Isuzu'ya göre daha önce üretimleri olması,araç satış rakamları ve piyasada belli bir konuma gelmiş olarak verdikleri hizmete dayalı güvenden ötürü tercih sebebi olmaya devam etmekte.Isuzu için bu konuda aynı şeyi şuanda söylemek mümkün olmayacak.Son olarak arka koltuk konumlandırmasına da değinecek olursak,3 yanyana koltuk konumlandırılmış,motor tarafındaki yolcu düşünülerek dayama konulmuş.Ufak ama önemli bir detay olduğu söylenebilir. ;)

Resim

Resim

Resim

_________________
Fotoğraflarımızda saydam imza kullanmamızın sebebi,büyük emek ve zahmet ile çekip sizlerle paylaştığımız fotoğrafları çalan emek hırsızlarını engellemektir.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
 
 Mesaj Başlığı: Re: Busworld 2014
MesajGönderilme zamanı: 30 Nis 2014 23:56 
Çevrimdışı
Site Yöneticisi

Kayıt: 11 Nis 2009 23:41
Mesajlar: 28805
Resim

Resim

Resim

Resim

_________________
Fotoğraflarımızda saydam imza kullanmamızın sebebi,büyük emek ve zahmet ile çekip sizlerle paylaştığımız fotoğrafları çalan emek hırsızlarını engellemektir.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
 
 Mesaj Başlığı: Re: Busworld 2014
MesajGönderilme zamanı: 30 Nis 2014 23:57 
Çevrimdışı
Site Yöneticisi

Kayıt: 11 Nis 2009 23:41
Mesajlar: 28805
Resim

Resim

Resim

Resim

_________________
Fotoğraflarımızda saydam imza kullanmamızın sebebi,büyük emek ve zahmet ile çekip sizlerle paylaştığımız fotoğrafları çalan emek hırsızlarını engellemektir.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
 
 Mesaj Başlığı: Re: Busworld 2014
MesajGönderilme zamanı: 30 Nis 2014 23:58 
Çevrimdışı
Site Yöneticisi

Kayıt: 11 Nis 2009 23:41
Mesajlar: 28805
Resim

Resim

Resim

_________________
Fotoğraflarımızda saydam imza kullanmamızın sebebi,büyük emek ve zahmet ile çekip sizlerle paylaştığımız fotoğrafları çalan emek hırsızlarını engellemektir.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
 
 Mesaj Başlığı: Re: Busworld 2014
MesajGönderilme zamanı: 02 May 2014 00:08 
Çevrimdışı
Site Yöneticisi

Kayıt: 11 Nis 2009 23:41
Mesajlar: 28805
Comvex 2013 Yan Sanayi ve Ticari araçlar fuarında MPXL adıyla karşımıza çıkan,kısa mesafe ve turizm taşımacılığı konseptli araç Busworld 2014'te karşımıza Star olarak,özel halk ve belediye otobüsü taşımacılığı konseptiyle üretilen CXL ise Atak olarak isim değişikliğiyle görücüye çıktı.Karsan'ın bu yeni iki modeli yakın zamanda satışa sunulacaktır.Bilginize.

Resim

Resim

_________________
Fotoğraflarımızda saydam imza kullanmamızın sebebi,büyük emek ve zahmet ile çekip sizlerle paylaştığımız fotoğrafları çalan emek hırsızlarını engellemektir.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
 
 Mesaj Başlığı: Re: Busworld 2014
MesajGönderilme zamanı: 02 May 2014 00:09 
Çevrimdışı
Site Yöneticisi

Kayıt: 11 Nis 2009 23:41
Mesajlar: 28805
Resim

Resim

Resim

Resim

_________________
Fotoğraflarımızda saydam imza kullanmamızın sebebi,büyük emek ve zahmet ile çekip sizlerle paylaştığımız fotoğrafları çalan emek hırsızlarını engellemektir.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
 
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 28 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
Powered by phpBB 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye
[ Time : 0.028s | 10 Queries | GZIP : Off ]
10lineweb