 |
Site Yöneticisi |
Kayıt: 11 Nis 2009 23:41 Mesajlar: 42785
|
Sizlerle paylaştığımız detaylı fotoğraflardan sonra,aracı değerlendirmeye alalım,
Öncelikli olarak modelin 2016 yılı itibariyle satışa sunulacağını belirtelim.Kendi görüşümü tekrardan belirtmem gerekirse eğer,Mercedes-Benz’in 2+1 Tourismo konusunda geç kaldığını yinelemek istiyorum.Bu soruyu yetkililere sorduğumuzda aldığımız cevap ise Mercedes-Benz’in bu tip konu ve durumlarda her zaman piyasayı takip edip,sonucunda en iyi ürünü piyasa sunduğu yönünde oldu.Aslında tekrardan üzerine değinmek gerekirse,tanıtım veya lansman gibi bir şey olmasada ülkemizde yapılan Busworld 2012’de Mercedes-Benz işçilerinin imzalarının üzerinde bulunduğu ve şuan 46 FV 400 plakası ve 2+2 koltuk düzeniyle Çavuşoğlu Aksu Turizm’de çalışmakta olan 2012 model Tourismo 16,fuarda 2+1 olarak sergilenmişti.
Aracı öncelikli olarak dış detaylarıyla ele alalım;
Önden baktığımızda hemen dikkatimizi şerit takip sistemi ve ön panjur çekiyor.Ön panjur bilindiği üzere Euro 6 ihracat araçlarında güncellenmişti.Hatta Intouro modelinde de aynı ön panjur kullanılmakta olduğunu söyleyelim.Böylelikle MBT’nin 2016 itibariyle yurtiçi araçlarda Euro 6 motor normuna geçmesiyle,iç pazara verilen Tourismo’larda da ön panjur yenilenmiş oluyor.Önden baktığımızda bir diğer detay ise MB’nin yıldızında bulunan aktif acil frenleme sistemi.Normalde Travego ve Tourismo’da opsiyonel olan bu donanım 2+1 Tourismo’da standart olacak.Acil frenleme sistemi ile şerit takip sistemi modelin artı özellikleri arasında dikkatleri çekiyor.
Dışarıdan devam edecek olursak,2015 model Travego ve Tourismo’larda kullanılan Truck Speedline marka jantlar bu araçta yerini siyah bandrollü Alcoa çelik janta bırakıyor.Bu araçta siyah bandrollü alcoa çelik jant standart olarak sunuluyor.2015 yılı boyunca MBT yurtiçine vermiş olduğu araçlarda Truck Speedline marka jant kullanmış,ihracat araçlarında ise genel olarak gözlemlediğimiz kadarıyla Alcoa jantlar kullanılmıştı.Bu durumu sorduğumuzda ise tedarik ve aracın satıldığı ülkeyi baz alarak,özetle durumun çıktığı kapı maliyet olarak gösterildi.Ayrıca tanıtım aracına has olacağını düşündüğümüz mat boyada aracı gösterişli kılan diğer hususlardan.Dışarıdan göze çarpan bir diğer detay ise klimanın biraz daha yüksek olması ve ilk olarak Setra 500 serisinde kullanılan ve ülkemizdeki Tourismo’larda ise 2013’te tanışan bu klima kanadını aşması.Sebebi ise aracın tavan kısmının hafif dışarıya doğru çıkıntılı olmasından bu durum biraz klimayada yansımış gözüküyor.Ancak klimayla ilgili olmasada orijinal fabrika çıkışlı Travego’larda da dışarıdan bakıldığında tavan kısmında hafif bir dışarı çıkıntı mevcut.Bunun içeriden bakıldığındaki sebebi ise üst rafların orijinal 2+1 Travego’larda öne kadar düz bir şekilde gelmesi.Mevcut 2+2 standart Travego’larda ise aracın yapısından kaynaklı eğimden ötürü 1-2 ve 3-4 numaralarda olan kısım birleşme noktası olduğundan biraz darlaşıyor.
Aracın arka kısmına gelecek olursak Euro 6 motora geçildiğinden ötürü arka motor kaputu çift taraflı ızgaralarla donanmış,aracın sol,yani şöfor kısmı en arka küçük ızgara tipi ise yine ihracattaki Euro 6 Tourismo’lar gibi değişmiştir.Euro 6 motorla birlikte araçta performans artışıda söz konusu.Normalde 354 HP olan Tourismo 16 modeli,2016’dan itibaren 390 HP olarak yollarda olacak.
İç detaylara geçecek olursak ise aracın koltuk kapasitesi ile başlayabiliriz.Araç 2+1 koltuk düzeninde 37 yolcu taşıyabiliyor.Temsa,Safir Vip ile sene başında iyileştirmeye giderek bu sayıyı 41’e kadar yükseltmişti.Ayrıca dışarıda 2+1’e çevrilen araçlarda da sayıyı yükseltmek mevcut.Ancak dikkat edilmesi gereken birkaç şey olduğunu düşünüyorum.Örnek olarak dışarıda 2+1’e çevrilen bazı Tourismo 16 ile 2+1 Man Fortuna’larda ısıtıcı ve dolap bölümünün orta kapı girişinin sağ taraf taban kısmına alındığı,böylelikle koltuk sayısında artış olduğu görülüyor.Bu şekilde Man Fortuna 12 metre olduğu halde 37 kişi taşıyabiliyor.Tourismo 16’larda ise sayı 40-41 gibi rakamlara ulaşabiliyor.Ancak orijinal 12 metre 2+1 Travego 15’te bu sayının 32 olduğu hatırlatmak isterim.Mercedes-Benz bu aracı fabrika çıkışlı 2+1 vereceğine göre konfor,performans,dizayn v.b bir çok konuyu ele almak zorunda.Yani yukarıda verdiğim örneklerle devam edecek olursak,mevcut Tourismo 16 modeli standart 2+2 dışında artık orjinal olarak 2+1 olarakta çıkacağından,tamamıyla yeni bir model olmadığından en basiti Mercedes-Benz dolap ve ısıtıcı kısmını aracın standart donanımındaki yerine alıp orta kapı girişi sağ kısma koyma girişiminde bulunmaz diye düşünüyorum.Çünkü belli konu ve durumlarda standartları ve prensipleri olan bir firma.Bu konudada tamamıyla yeni bir model olmadığından ve araç düzenini olumsuz yönde etkileyebileceği düşünüldüğünden ısıtıcı ve dolap konumuna dokunulmamış olsa gerek.
Bu konuyu noktalandırarak,koltuk ve iç dizayna geçelim.Koltuklar Mercedes-Benz’in Relax adını verdiği,2015 model Travego 15’lerde karşımıza çıkan kırmızı koltuk döşemesiyle ve 50 cm’e varan genişliğiyle aracın donanımına giriyor.Koltuk döşemesi konusunda sipariş verilirken farklı bir döşemede olabileceğini düşünüyorum.Sadece kırmızı döşeme herkesin isteyeceği bir şey olmayabilir.En azından bu konuda bir renk opsiyonu daha bulunduğunu düşünüyorum.Koltuk kolçakları ise daha öncede orijinal 2+1 Travego’larda karşımıza çıkan kolçaktır.Koltuk arası ve diz mesafesine gelecek olursak oldukça iyi.Her koltukta yukarı ve aşağı doğru ayarlanabilir emniyet kemeri mevcut.Emniyet kemerinin konumu,yeri ve ayarı gereği aracın belirgin özellikleri arasında yer almakta.Ek olarak her koltuk için standart ayak dayama bulunmakta.2’li koltukların arasında,tekli koltukların ise solunda ek bir bölme ve yıllardır MBT otobüslerinin standartı olan Bosch marka müzik sistemide mevcut.Bu bölme güzel düşünülmüş ve yapılmış,işlevinin iyi olması yanında,beni sadece sağlamlık konusunda biraz tedirgin etti.Bu eklentinin yeni olması da kırılması durumunda dışarıda kolaylıkla bulunup yerine eklenebilecek bir şey değil henüz.Bu tip bir durum olursa,herhalde şimdilik sadece yetkili servislerden temin edilecektir.Araç koridorsuz olarak laminent parke görünümlü döşemeye sahip ve tavan yüksekliği gayet yeterli olarak gözüküyor.Tavanın eğretiside iyi düşünülmüş bir husus.Araç içi koridor lambaları ise O 403’ten günümüze modernize edilmiş olarak gelen bir ayrıntı.Ayrıca bir diğer ayrıntı ise tekli koltukların üzerinde tavan rafı olmaması.Son olarak içeriden gözlemleyebildiğimiz bir hususta normalde araca ön kapıdan binildiğinde beyin bölümü kapağı altında bulunan koltuk sayısı ibaresinin ön kapının üst kısmına alınmış olması.Paylaştığımız fotoğraflar içinde bu detay mevcuttur.Araç konsolunda ise düğmelerde ufak tefek değişiklikler ve birde bilgilendirme ekranı dışında bariz bir değişiklik göze çarpmamakta.Genel olarak yapısını korumakta olan bir konsolla devam ediyor Tourismo.Bunun dışında Travego’larda hostes koltuğunun yanında standart olan bölmeli dolap,bilindiği üzere Tourismo’larda olan bir donanım değildi.Bu modelde en azından ufak bir bölmeli dolap hostes koltuğu yanında olsa fena olmayabilirdi.Ancak Travego ile Tourismo’nun aynı yapıda araçlar olmadığını düşünürsek,Tourismo’nun alçaklığından kaynaklı olarak konulacak dolabın ölçüsüne göre girişi daraltma olasılığı mevcut.Ama bu araç için çok büyük bir donanım eksikliği değil.Yani olmazsa olmaz bir şey olarak görmek abes kaçabilir.
Yazdıklarımı özetleyecek olursam Mercedes-Benz standartlarında güzel bir araç ortaya çıkarmış.En azından artık Tourismo müşterileri için alıp dışarıda 2+1 yaptırmaktansa,böyle bir opsiyon oluşturulmuş oldu.Tabi burada fiyat politikasıda önemli.Bu konuda da 2.el fiyatına kadar aldığımız bilgiler gereği Mercedes-Benz’in çalışmaları olmuş.Ama tabi her şeye rağmen esnaf ben 2+2 alır,dışarıda istediğim gibi 2+1 yaptırırım derse orasına bizim karışmamız mümkün değil.Herkesin kendi tasarrufudur.Geç kalınmış bir durumda olsa da bu saatten sonra orjnalini almak varken,aracı alıp dışarıda yaptırmak ne kadar sağlıklı olacaktır,MBT'nin artık orjinali var diyerek,dışarıda müdahale edilen araçlara garanti veya başka konularda nasıl bir durum izleyeceği konusunda bir şey diyemeyeceğim.
Değerlendirmelerimiz devam edecektir.Herkese iyi forumlar dileriz… 
_________________ Fotoğraflarımızda saydam imza kullanmamızın sebebi,büyük emek ve zahmet ile çekip sizlerle paylaştığımız fotoğrafları çalan emek hırsızlarını engellemektir.
|
|