Güncel Ulaşım

Türkiye'nin Ticari Ulaşım Araçları ile İlgili Haber ve Fotoğraf Arşivi
Zaman: 29 Mar 2024 09:16

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]




Yeni baÅŸlık gönder BaÅŸlığa cevap ver  [ 33 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3, 4  Sonraki
Yazar Mesaj
 Mesaj BaÅŸlığı: Re: Mercedes-Benz Yeni Conecto
MesajGönderilme zamanı: 30 Eyl 2016 20:39 
Çevrimdışı
Site Yöneticisi

Kayıt: 11 Nis 2009 23:41
Mesajlar: 41012
Resim

_________________
Fotoğraflarımızda saydam imza kullanmamızın sebebi,büyük emek ve zahmet ile çekip sizlerle paylaştığımız fotoğrafları çalan emek hırsızlarını engellemektir.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
 
 Mesaj BaÅŸlığı: Re: Mercedes-Benz Yeni Conecto
MesajGönderilme zamanı: 30 Eyl 2016 20:40 
Çevrimdışı
Site Yöneticisi

Kayıt: 11 Nis 2009 23:41
Mesajlar: 41012
Resim

Resim

_________________
Fotoğraflarımızda saydam imza kullanmamızın sebebi,büyük emek ve zahmet ile çekip sizlerle paylaştığımız fotoğrafları çalan emek hırsızlarını engellemektir.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
 
 Mesaj BaÅŸlığı: Re: Mercedes-Benz Yeni Conecto
MesajGönderilme zamanı: 30 Eyl 2016 20:40 
Çevrimdışı
Site Yöneticisi

Kayıt: 11 Nis 2009 23:41
Mesajlar: 41012
Resim

Resim

_________________
Fotoğraflarımızda saydam imza kullanmamızın sebebi,büyük emek ve zahmet ile çekip sizlerle paylaştığımız fotoğrafları çalan emek hırsızlarını engellemektir.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
 
 Mesaj BaÅŸlığı: Re: Mercedes-Benz Yeni Conecto
MesajGönderilme zamanı: 30 Eyl 2016 20:41 
Çevrimdışı
Site Yöneticisi

Kayıt: 11 Nis 2009 23:41
Mesajlar: 41012
Resim

Resim

_________________
Fotoğraflarımızda saydam imza kullanmamızın sebebi,büyük emek ve zahmet ile çekip sizlerle paylaştığımız fotoğrafları çalan emek hırsızlarını engellemektir.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
 
 Mesaj BaÅŸlığı: Re: Mercedes-Benz Yeni Conecto
MesajGönderilme zamanı: 01 Eki 2016 11:46 
Çevrimdışı
Site Yöneticisi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 13 May 2010 06:50
Mesajlar: 36104
Yeni Conecto hakkında birkaç bilgi daha sizlerle paylaşalım.

Araçta daha önceden ön kapının yanında bulunan kapı açma düğmesi 2012-2013 yılları arasında üretilen bazı Conecto'larda kullanılan sileceğin altına alınan sensörlü düğme haline getirilmiştir. Önceki üretim Conecto'larda ön kapıyı içerden açmak için iki düğme bulunmaktaydı, Yeni Conecto'da ön kapı düğmesi teke düşmüştür ve Otokar Kent LF'lerde olduğu gibi ön kapı sol, sağ veya çift açmak için ayrıca bir tuş araca eklenmiştir. Araçlarda daha önce Gorba, Lawo ve en son olarak Polaris marka dijital tabela kullanmıştı. Yeni Conecto'da ise Sanel marka dijital tabelaya geçilmiştir. Araçlara ayrıca fan hızı ayarı eklenmiştir. Araç kontağı direksiyonun yanından alınıp, sol klima ayarının yanına konulmuştur. Araca 5 kademeli retarder eklenmiştir. Son 2015 model eski kasa Conecto'lara da retarder kolu eklenmişti. Aracın aküleri orta kapının arkasından alınıp ön şoför mahallinin altına getirilmiştir.. Bileceğiniz üzere araçta Bluetec 6 (Euro 6) motora geçilmiştir. Aracın içindeki duracak düğmeleri üzerine görme engelliler için kabartı (görme engelli alfabesi) eklenmiştir. Yeni Conecto'yu ilerleyen günlerde kodunu bildiğimiz bir İstanbul Özel Halk Otobüsü'nde seferlere başlayacağını biliyoruz. Takipte kalın... ;)


Resim

Resim

_________________
Fotoğraflarımızda saydam imza kullanmamızın sebebi,büyük emek ve zahmet ile çekip sizlerle paylaştığımız fotoğrafları çalan emek hırsızlarını engellemektir.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
 
 Mesaj BaÅŸlığı: Re: Mercedes-Benz Yeni Conecto
MesajGönderilme zamanı: 22 Eki 2016 20:33 
Çevrimdışı
Site Yöneticisi

Kayıt: 11 Nis 2009 23:41
Mesajlar: 41012
Attığımız fotoğraflardan sonra Mercedes-Benz Yeni Conecto ile ilgili bende görüşümü sizlerle paylaşmak isterim.

Malumunuz Mercedes-Benz Türk A.Ş.'den ziyade,Mercedes-Benz genel olarak ağır ticari ve hafif ticari klasmanındaki arabalarını sırasıyla yeniledi.Citaro,Sprinter,Travego,Actros derken Türk A.Ş. üretimi,ama bir çok ülkeye ihraç edilen Conecto modelide elbet yenilenecekti.Bundan birkaç yıl önce şehiriçinde önce model isimsiz,sonradan ise model ismiyle test edilen Citaro araçlar mevcuttu.Ne alaka diyecek olursak,bu araçların Yeni Conecto olduğu o dönem konuşuluyordu.Keza biz Mercedes-Benz'in kurumsal yapısına inandığımız için o araçlara Citaro yazıpta,daha sonradan Yeni Conecto adında çıkarabileceği ihtimalini dahi vermeyerek,o günden bugüne test araçları bölümünde Citaro olarakta paylaştık.Herneyse konumuz aslında bu değil.Aklıma gelmişken belirtmek istedim.

Yeni Conecto'da Travego'da olduğu gibi "eskisi daha iyiydi" sözleriyle Merhaba dedi.Şimdi eskisi-yenisi ayrı bir olay,ancak özellikle Türk halkı olarak bizlerin yapmış olduğu bariz bir yanılma ve ileri seviyede bir ön yargı var.Her zaman dış tasarıma,dış görünüşe göre değerlendirmek gibi.Malesef bu hepimizde var,bunu kimse inkar etmesin.Ancak sonuçta söz konusu bir ticari araç ve bu araç sadece dış tasarımdan oluşmuyor.Bu araç dış tasarımının dışında,iç tasarımı,dizaynı,motoru,plastik aksamı,iskeleti,yürüyen aksamı,kullanılan kablo miktarı ve kalitesi v.s gibi bir çok unsurdan oluşuyor.Sonuçta otomotiv içinde tabiki bu geçerli.Bir otobüs kadar olmasada bir otomobilde de bir çok parça mevcut.Bu parçalar sonucu ortaya sistematik bir şekilde ve belirli bir sistem içinde işleyen bir araç ve makina çıkıyor.Bu otomobil olabilir,kamyon veya otobüs olabilir.Çokta basit bir oluşum değil.Araçta kullanılan vidanın üretiliş şeklinin bile bir sebebi olabiliyor.

Burada eskiden yeniye bakarak sade dış tasarım olarak eleştirmek büyük yanlış olacaktır.Bana da sorarsanız bende size eski Conecto'nun yenisinden daha göze hitap eden ve hoş gelen bir tasarımı olduğunu söyleyebilirim.Ancak olay bu kadar basit değil.Ülkemizin de Euro 6 motor normuna geçmesiyle bu araçta da Euro 6 motor standart olarak geliyor.Aracın yeni olması sebebiyle şuanki yakıt değerleri çok bir anlam barındırmasada,aracın belirli bir kilometre yapması ve belirli bir çalışma düzeni sonucu oluşacak tabloyu takip edeceğiz.İlk izlenimler ve yorumlar kaptan ve araç sahiplerine göre olumlu yönde olduğunu söyleyelim.Bunun dışında aslında Yeni Conecto birçokta artıyı içerisinde barındırıyor.Ben bunların bazılarını sizlere aktarayım.

*Özellikle dış tasarım olarak araç eskiye göre genel kanı olarak beğenilmedi.
*Yeni Conecto,eski Conecto'ya göre 300 kg daha hafif olarak üretiliyor.
*Bu 300 kg'lık hafiflemenin bir kısmı aracın kablolama aksamından geliyor.Eskiye göre 45 kg daha az kablo bulunmakta.
*Araç kokpit tasarımı Setra 500 serisiyle birlikte tanıdığımız düğme,tasarım ve Daimler'in ağır ticari araçlarında kullandığı Euro 6 fonksiyonel direksiyona sahip olarak geliyor.
*Araç iç aydınlatmalarında tamamen led sistem kullanılmıştır.Ayrıca akülerin arka kısmına konumlanmış,kinetik bir enerji ile özelikle yakıt konusunda büyük tasarruf sağlayan ve bu sınıf otobüste ilk kez Mercedes-Benz tarafından kullanılan reküperasyon modülü adında bir sistemde mevcut.
*Araç içi ve dışarısında kör nokta kalmayacak şekilde konumlandırılmaya çalışılmış 7 adet kamera mevcut ve kayıt cihazının ise 1 TB'lık bir hafızası var.
*Araç ön stepne dediğimiz kısım kolaylıkla açılabilir şekilde tasarlanmış ve kullanıcının far kısmı ve buraya erişimi kolaylıkla sağlanmaya çalışılmış.
*Dışarıdan binmek için ön kapı düğmesi silecek kısmının altına sensörlü bir şekilde konumlandırılmış.
*İç kısımda özellikle ön kısımdaki ısınma ve soğutma sorunu giderilmiş.
*Ön üst tavan kısmı daha ferah bir şekilde dizayn edilmiş.
*Eski Conecto'da pedalda bulunan retarder sistemi,bu araçta standart olarak kola ayarlanmış.
*Araç kapı demirleri iç demirlerle aynı ölçü ve kalitede olacak şekilde değiştirilmiş.Özellikle İETT'nin Conecto K'larından biliyoruz kapılarda kullanılan ince demirlerin bir süre sonra gevşediğini veya kırıldığını.Bu konuda da MBT Yeni Conecto'da iyileştirmeye gitmiş.
*İç havuz dediğimiz orta kısım 2015 model Conecto'larla beraber değişime uğramıştı.Bu araçta da 2015 model Conecto'lar gibi geniş bir iç havuz dizayn edilmiş.
*Araç yakıt deposu ön kısımdan,orta kapının bulunduğu kısma kaydırılmış.
*Araç içerisinde iç dizayn olarak biraz daha ferah bir hava oluşturulmaya çalışılmış.
*Ön koltuklar ikili olarak düşünülmüş.
*Aracın dijital tabelaları değişmiş.
*Açılır cam sayısı iyileştirilmiş eski Conecto'lardaki gibi 6 olarak ayarlanmış.
*Aracın bayrak asma bölümleri tavandan ayna üzerine alınmış.
*Bunun yanında eski Conecto ile aynı kalmış bir çok unsurda bulunuyor tabi.Bunlar koltuk döşemesi,iç dizayn benzerliği,aynalar,3 parça ön cam v.b.

Yeni Conecto'yu gözlemleyebildiğim kadarıyla sizlere aktarmaya çalıştım.Ayrıca o gün MBT üst yetkililerine MBT üretimi olarak yenilenmeyen Intouro ve Tourismo'yu sorduk.Intouro için bir yenilenme sanıyorum şuan için düşünülmüyor ancak Tourismo için 2017 sonu 2018 başını işaret ettiler.Bakalım Tourismo ne zaman yenilenecek? Ve nasıl bir şekilde bizleri karşılayacak bunu merakla bekliyor olacağız...

Yeni Conecto yollara ve sahiplerine hayırlı olsun.Yalnız bir ricamız var o da aracın isminin doğru bir şekilde yazılıp,lanse edilmesi.Aracın ismini o kadar çok Connecto olarak yazanlar varki,bilmeyen biri baktığında yanlışın doğru olduğunu sanacak.Bizlerin bu konuya dikkat edip,bu konuda hatadan kaçtığımız gibi,diğer arkadaşlarında en azından bundan sonra dikkatli olmalarını özellikle rica ediyoruz.Çünkü her zaman yapılan yanlışın hata olmadığını hatırlamak isteriz. ;)

Ä°yi forumlar...

_________________
Fotoğraflarımızda saydam imza kullanmamızın sebebi,büyük emek ve zahmet ile çekip sizlerle paylaştığımız fotoğrafları çalan emek hırsızlarını engellemektir.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
 
 Mesaj BaÅŸlığı: Re: Mercedes-Benz Yeni Conecto
MesajGönderilme zamanı: 07 Kas 2016 23:38 
Çevrimdışı
Site Yöneticisi

Kayıt: 12 Nis 2009 14:58
Mesajlar: 7400

Bizler ister canlı olsun; isterse cansız bir varlık görelim ilk başta dış görünüşüne bakıyoruz.Burada Mercedes-Benz Yeni Conecto tasarım olarak ne yazık ki sınıfta kalmaktadır.Önceki üretim Conecto' larda farlar ve 4' lü flaşörler yanıkken aracın önü ve arka tasarımı göze hoş geliyordu.Şimdi ise estetik uğruna ziyan edilmiş.Benim şahsi görüşüm bundan bir önceki tasarım hafif yumuşatılabilirdi.Bu tasarım çok kötü ve abartılı olmuş.Aracın aynalarının halen değişmemesi de hoş olmayan bir durum.Aracın stepne bölümü ve farlarına kolay ulaşılabilir şekilde yapılmış olması da artı bir puan olarak karşımıza çıkmaktadır.



Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
 
 Mesaj BaÅŸlığı: Re: Mercedes-Benz Yeni Conecto
MesajGönderilme zamanı: 09 Kas 2016 00:15 
Çevrimdışı
Site Yöneticisi

Kayıt: 12 Nis 2009 14:58
Mesajlar: 7400
Mercedes Benz Yeni Conecto' nun dış görünüşü ile ilgili elimden geldiğince fikirlerimi beyan etmeye çalıştım.Aracın içinde ise kendimce kayda değer gördüğüm düzenlemeler var.Ben araçta dijital göstergeye geçilmesi,Yeni Travego' da kullanılan fonksiyonel direksiyonun kullanılması gibi detaylar tabii ki güzel ancak elbette ki 2016 model bir araçta zaten olmalıdır.Benim hoşuma giden nokta özellikle ön kısımdaki tavan ve ön kapı üzerinin düzenlenmesidir.Dikkat ediniz ki Conecto' larda olsun Capacity' lerde bile bu bölüm bozuk zeminlerden geçerken aşırı ses yapmakta ve parçaların birleştiği kısımlara kağıtlar sıkıştırılarak önlenmeye çalışılmasıyla hoş olmayan bir görüntü oluşmaktadır, hatta önceki tasarım Conecto' larda bir diğer kötü nokta ise İett' deki araçlardan da hatırlayacak olursak ön kapı üzerindeki Duracak tabelasının olduğu kapağın çoğu araçta tam yerine oturmamış vaziyette durması ve her bozuk zeminden geçildiğinde oynamasıdır.İç kapı demirlerinin eski tasarım Conecto' lara göre daha düzeltilmesi,ön kısımda ki obez koltuğunun da ikili koltuk şekline getirilmesi güzel bir detaydır.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
 
 Mesaj BaÅŸlığı: Re: Mercedes-Benz Yeni Conecto
MesajGönderilme zamanı: 30 Kas 2016 20:02 
Çevrimdışı
Site Yöneticisi

Kayıt: 12 Nis 2009 14:58
Mesajlar: 7400
Mercedes Benz Yeni Conecto' da pedaldan retarder yerine direksiyon simidi altında olan koldan retarder kullanılması,led aydınlatma sistemine geçilmesi ve akülerin arka kısmına konumlandırılmış,kinetik bir enerji yakıt konusunda büyük tasarruf sağlayan ve bu sınıf araçta ilk kez Mercedes-Benz tarafından kullanılan reküperasyon modülü sisteminin kullanılması,45 kg daha az kablo kullanılmasından dolayı aracın ağırlğındaki 300 kg' lık hafiflemenin olması gerçekten takdire şayandır.Ancak ayna,koltuk döşemesi.. gibi bazı detaylarında halen standart olduğunu da unutmamamız gerekir.Toparlayacak olursak Mercedes Benz Yeni Conecto gelişen teknoloji ile beraber donanımla zenginleştirilmiş güzel;ancak dış görünüş yönünden ne yazık ki beğenilmeyen bir araç(ben de dahil olmak üzere)olmuş.Ben dilim döndüğünce fikirlerimi beyan etmeye çalıştım. Temennimiz Mercedes Benz Yeni Conecto' nun herkesin yüzünü güldürmesidir.İnşaallah...


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
 
 Mesaj BaÅŸlığı: Re: Mercedes-Benz Yeni Conecto
MesajGönderilme zamanı: 07 Ara 2016 21:32 
Çevrimdışı
Site Yöneticisi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 13 May 2010 06:50
Mesajlar: 36104
Mercedes-Benz'den edindiğimiz bilgi, önümüzdeki yıl içerisinde Yeni Conecto'da bazı ufak değişikliklere gidileceğini öğrendik. Bunlardan biri arka üst yuvarlak stopların led olarak değişeceği yönünde bilgi aldık. Bakalım Mercedes-Benz son kararlarını nasıl uygulayacak bekleyip göreceğiz.

_________________
Fotoğraflarımızda saydam imza kullanmamızın sebebi,büyük emek ve zahmet ile çekip sizlerle paylaştığımız fotoğrafları çalan emek hırsızlarını engellemektir.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
 
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni baÅŸlık gönder BaÅŸlığa cevap ver  [ 33 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3, 4  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
GeçiÅŸ yap:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye
[ Time : 0.052s | 14 Queries | GZIP : Off ]
10lineweb