|
Site Yöneticisi |
Kayıt: 11 Nis 2009 23:41 Mesajlar: 41005
|
Mercedes-Benz Yeni Tourismo Türkiye lansmanından çekmiş olduğumuz fotoğrafları elimizden geldiğince sizlere aktarmaya çalıştık.17 Ocak 2018 itibariyle Türkiye lansmanı gerçekleşen Yeni Tourismo’nun birazda kendimizce gözlemlediğimiz izlenimlerine geçelim.
Öncelik olarak Yeni Tourismo tekrar belirtmek gerekirse MBT’nin “Tourismo Çağı Başlıyor” sloganıyla 7 farklı renk ile lansmanda misafirlerinin karşısındaydı. Hatırlamak ve hatırlatmak gerekirse 3’ü yeşil,altın sarısı ve siyah olmak üzere 2+1 Tourismo 16 RHD,2’si mavi ve gri olmak üzere 2+2 Tourismo 16 RHD ve diğer 2’side kırmızı ve beyaz olmak üzere 2+2 Tourismo 15 RHD’ydi.Lansman ve organizasyon olarak Mercedes-Benz’in bu konudaki uzmanlığı artık tartışılmaz noktaya gelmiştir herhalde.Organizasyon yine gayet başarılıydı.Basın tanıtımı ile başlayan,daha sonradan oluşturulan kokteyl alanıyla bu alanda toplanan Yeni Tourismo’nun misafirleri daha sonrasında tanıtımın yapılacağı alana geçerek önce Anadolu Ateşi’nin yarım saate yakın süren dans gösterisini ve MBT’nin geçmişten bugüne derlediği kısa video ile perdenin açılması genel anlamda Yeni Tourismo’nun Türkiye’deki ilk adımları olduğundan bahsedebiliriz.Bunun akabinde konuklar araçları yakından inceledikten sonra gala yemeği ve Sibel Can konseriyle organizasyon devam etti ve tamamlandı.
Organizasyon genel anlamda başarılıydı.Bu konuda diyebileceğimiz veya bariz kusur bulacağımız bir durum en azından benim açımdan pekte mümkün değil.Bu arada Yeni Tourismo’ya olan ilgi de oldukça yoğun bir biçimdeydi.Perdeler açıldıktan sonra araçların başı kolay kolay boş kalmadı.
Bir önceki nesline göre 200 kg daha hafif bir araç olan Yeni Tourismo’nun genel olarak teknik özellik ve yeniliklerinden de sizlere bahsedelim.
Bir önceki nesil,ülkemizde 2007 ile 2017 arasında üretilmiş olan Tourismo ile karşılaştırmalar yaparak bilgiler sunmak gerekirse;
-Eski nesline göre 200 kg daha hafif bir araç,
-39 KW daha önce opsiyon olarak sunulan ve Yeni Tourismo’da standart hale gelen klima,
-Yeni Travego’da olduğu gibi tam kontrol veya çift bölge kontrol sistemli klima,
-Setra ile tanıştığımız gösterge paneli,düğmeler,çok fonksiyonlu direksiyon kısacası yeni bir konsol(Avrupa lansman araçlarında Yeni Travego konsolu da mevcuttur,ihracat üretimlerinde iki farklı tip konsol opsiyonu bulunmaktadır.Bizim bildiğimiz kadarıyla Türkiye’de şuan için sadece sizlerle fotoğrafını paylaşmış olduğumuz konsol tipi olacaktır.)
-Yine Setra 500 serisi ile tanıştığımız,Yeni Travego ile devam eden kartlı,start-stop sistemi,
-Yenilenmiş orta dolap ve ısıtıcı ünitesi,
-Eski nesil Tourismo’ya göre daha yüksek hacme sahip ön dolap,
-Led sistemle eskiye göre biraz daha modernize edilmiş tavan aydınlatmaları ve led okuma lambaları,
-Eski nesline göre daha yuvarlak hatlara sahip ve bu tasarımla oluşan aerodinamik yapıya göre aracın yakıt tasarımıyla doğduran orantılı bir dış tasarım,
-Yenilenmiş olan ve daha net görüntü sağlayan Aqua blade yeni silecekler,
-Yeni sürücü penceresi ve yapısı ile daha az dış ortam sesi,
-2011’de makyajlanan Travego ile MBT’nin yurtiçine verdiği araçlarda tanıştığımız viraj içi aydınlatma özellikli sis farları(daha öncesinde ise makyajlı Setra 417'lerden hatırlayacağız)(Sadece Tourismo 16 RHD 2+1'de standart donanımdır.),
-Standart olarak sunulacak olan yağmur ve ışık sensörü,
-2+1 Tourismo 16’lar için önceki neslinde de gördüğümüz orijinal Mercedes-Benz Relax koltuklar,
-2+2 Tourismo’lar için standart sunulan Mercedes-Benz standart koltuk ve opsiyonel olarak sunulan Softline koltuklar,
-2+1 Tourismo’lar için koltukla beraber standart sunulan ayarlanabilir ayak dayama,
-Geliştirilmiş en az %5,kullanıma bağlı daha yükselebilecek oranda tasarruf sağlayan Euro 6 OM 470 FE yakıt verimliliği paketi eklenmiş motor,
-Tourismo 15 RHD için sunulan 360 PS,16 RHD için sunulan 394 PS motor gücü,
-Standart olarak Mercedes-Benz GO 210-6 manuel şanzıman,opsiyonel olarak sunulan Mercedes-Benz GO 250-8 PowerShift otomatik şanzıman(MBT yetkilileri motor ve şanzımanın Mercedes-Benz ürünü olmasından dolayı verimliliğin son derece üst düzeyde olduğunu belirttiler.Yani motor x,şanzıman y markası olunca oluşabilecek uyumsuzlukların bu araçta pekte mümkün olmadığının altını çiziyorlar.)
-Yeni Travego’da olduğu gibi 60.000 km’ye çıkarılmış bakım aralığı,
-2011’de makyajlanan Travego ile MBT’nin yurtiçine verdiği araçlarda tanıştığımız ön çarpışma koruyucu yani FCG sistemi,
-Aktif acil frenleme sistemi (AEBS),
-Şerit takip asistanı (SPA),
-ABS,ESP,ASR,EBS,BAS gibi bir çok güvenlik yenilikleriyle Yeni Tourismo bir önceki nesline göre daha güvenli bir araç olarak yollara çıkıyor.
-Yeni Tourismo 15 RHD; 12,3 mt uzunluk,3,7 mt yükseklik,2+2 koltuk düzeniyle 50 yolcu kapasitesi (son araçlar hariç bir önceki nesil Tourismo 15 standartında 46 yolcu kapasitesine sahipti.)
-Yeni Tourismo 16 RHD; 13,1 mt uzunluk,3,7 mt yükseklik,2+2 koltuk düzeniyle 54 yolcu kapasitesi (son araçlar hariç bir önceki nesil Tourismo 16 ilk çıktığında standart olarak 50 yolcu kapasitesine sahipti.)
-Yeni Tourismo 16 RHD 2+1; 13,1 mt uzunluk,3,8 mt yükseklik,2+1 koltuk düzeniyle 41 yolcu kapasitesi (son araçlar hariç bir önceki nesil Tourismo 16 2+1 ilk çıktığında standart olarak 37 yolcu kapasitesine sahipti.Daha sonradan ise gelen talepler üzerine gidilen iyileştirmeyle 41 yolcu kapasitesine çıkarıldı.)
Yeni Travego’da olduğu gibi,bir önceki nesline göre daha donanımlı bir araç olan Yeni Tourismo kısa zaman içinde peronlar ve yollardaki yerini alacaktır.Tekaradan hayırlı ve uğurlu olmasını diliyoruz.Özellikle son dönemde ülkemizde şehirlerarası taşımacılık yapan firmaların 2+1 otobüse olan talebi,özellikle yeni araç alımlarında yüksek heybetli araçların değerini kaybetmesine yol açarken,daha az yakan ve yol tutuşu daha verimli olan RHD tipi araçların sayısının artmasına sebep olmuştur.Yeni Tourismo’da bir önceki nesli gibi satış olarak bayrağı devralarak kaldığı yerden devam edecektir.MBT’nin duyduğumuz kadarıyla Mercedes-Benz otobüs sahiplerine araçlarını Yeni Tourismo ile yenilemeleri için yapmış olduğu teklifler ve sağlayacağı kolaylıklarla da Yeni Tourismo Mercedes-Benz güveni ve kalitesini yollara yansıtacaktır.Ancak unutmamak gerekirki,bir önceki nesil Tourismo 2007’de çıktığı dönemde o dönemin dinamikleri gereği yüksek bir talep görmemiş,daha sonradan 2010 ve 2011 yıllarında önce MBT’nin turizmcilere sağladığı finansman ve fiyat kolaylıklarıyla turizmde sıkça görülmeye başlamış ve daha sonradan ise 2010 yılı sonlarındaki tanıtımla Türkiye yollarına çıkan ancak daha öncesinde ihracat aracı olarak yurtdışına sunulan Tourismo 16 RHD’nin tanıtımıyla ülkemizdeki otobüsçünün ve firmaların Tourismo’ya olan ilgisi artmış ve bugünlere kadar gelmiştir.Ne kadar otobüsçü içindeki bir kesim Tourismo için “halk otobüsü” gibi küçültücü bir ifade kullanıyor olsada,ben bunu şahsen kabul etmeyerek,şartların ve verimliliğin otobüsü olarak görüyorum Tourismo’yu.Bir çok dinamiğin birleşmesiyle ve eskiye göre daha modernize görüntüsüyle Yeni Tourismo bence o algıyı da kıracaktır.Gerçi bir bakıma da her denileni,yazılanı çok kaale almamak lazım.Halamın bıyıkları olsa amcam olurdu misali.
Yeni Conecto gibi Yeni Tourismo’da MBT’nin Hoşdere otobüs fabrikasında geliştirilmiş bir model olarak karşımıza çıkıyor.MBT Yeni Tourismo’yu Türkiye pazarı için Tourismo 15 RHD,Tourismo 16 RHD ve Tourismo 16 RHD 2+1 araçlar piyasaya sunulacak.Dingilli Yeni Tourismo yurtiçi pazar için üretimde olacak bir ürün olmayacak.Kısacası Yeni Tourismo için iki aks,iki farklı uzunluk ile üç model yurtiçi pazarında yerini alacak.
Bu arada yazının başında yazarak akışı ve düzeni bozmak istemedim.Bazı arkadaşlarımız ilk sayfadaki mesajımızda yaptığımız lansman araçlarının renk tanıtımında olumsuz bir şey belirtmişiz gibi bir mana çıkarmış.Nasıl böyle bir mana çıkarmışlar,yazıyı neresinden okuyup nasıl böyle bir sonuca varmışlar pek akıl alacak bir durum değil ama,bir şey yazarken iyi okumak ve en az iki kere düşünmek gerekir.İğneyi kendine,çuvaldızı başkasına batır demişler.Önce kendimize bakalım,iyi okuyalım,iyi düşünelim hatta ve hatta iyi görelimki her çelik jantlı Tourismo 15'i Tourismo 16,Setra 515 HD'leri 516 HD/2,416 HDH'leri 417 HDH diye atmayalım.
_________________ Fotoğraflarımızda saydam imza kullanmamızın sebebi,büyük emek ve zahmet ile çekip sizlerle paylaştığımız fotoğrafları çalan emek hırsızlarını engellemektir.
|
|