...:::ωωω.gυη¢єℓυℓαѕιм.¢σм:::...
http://guncelulasim.com/

Sektörle İlgili Haberler ve Yorumlar
http://guncelulasim.com/viewtopic.php?f=71&t=93
343. sayfa (Toplam 346 sayfa)

Yazar:  Sercan Oktay [ 28 Eki 2017 20:21 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Sektörle İlgili Haberler ve Yorumlar

Yeni modeller ile sektör için 2018 nasıl olabilir? Otobüsçü hep mi haksız ?

Değerli sektör mensupları,sektör takipçileri veya bir vesile ile bu sektörün bir yerinde bulunan veya takip edenler;bildiğiniz üzere geçtiğimiz günlerde Belçika’da düzenlenen Busworld 2017 Kortrjik Fuarı sonlandı.Yerli üreticilerimizden de Temsa,Otokar,Bmc,Güleryüz Cobra gibi bir çok marka burada araçlarını sergiledi.Avrupa’nın en gözde ticari araç fuarlarından biri sonuçta.Hatta aşina olduğumuz markalardan Mercedes-Benz ve BMC fuarda tasarım ve güvenlik gibi konularda ödülde aldılar.Bunun dışında paylaşmış olduğumuz bu mesajın konu başlığı noktasında Türkiye şehirlerarası ve turizm sektörünü de etkileyecek yeni modellerde tanıtıldı.Bunlar daha önce lansmanı yapılan Mercedes-Benz Yeni Tourismo ve Man Yeni Lion’s Coach ile 13 Metre Neoplan Yeni Tourliner.Yıllara ve yollara mal olmuş bu iki güzide markanın Türkiye’de üretim yapıyor olması ve bu araçların burada üretilecek olması,ülkemiz açısından da şimdiye kadar olduğu gibi şimdiden sonrada önem arz edecektir tabiî ki.

Gelgelelim bu iki güzide markamızın son dönemdeki,üretimini yaptığı ülkenin otobüsçüsüne yaptığı veya yapmadığı güzelliklere.Geçtiğimiz yıl yani 2016 yılında tamamı 2+2 koltuk düzenli 7 araç ile lansmanı yapılan Mercedes-Benz Yeni Travego ile başlayalım.Mercedes-Benz Yeni Travego’yu üretim aşamasında,stratejilerini belirlerken bir önceki kasa gibi olacağını düşünmüş olacak ki iyi bir satış rakamı olacağı beklentisi içine girdi.Ancak unutulan ve es geçilen durum artık sektörün otobüs talebinin 2+1 otobüslerden olduğu ve olacağı yönündeydi.Mercedes-Benz için bu yükseklikte bir otobüsü 2+1 vermek her bakımdan hatalı olarak görülüyordu.Şahsen bende fikrimi yazacak olursam,benim içinde şehirlerarası bir otobüs 2+2’dir.Ancak bu benim görüşümdür.İlk etapta bu görüş beni bağlar.Ben bir üretici değilim.Üretici içinde bulunduğu kapsamlı bir sektörü,tekelinde de olmadığı bir sektörü “Biz bu sektörü 2+2’ye çeviririz.” stratejisiyle ne kadar başarılı olabilir? Olabilir mi ? Olamaz diye bir şey yok ama olamama ihtimali olabilme ihtimalinden daha kuvvetliydi.Şuan da o günde bu böyleydi bence.Ve bugün itibariyle biz daha önce kendi aramızda yaptığımız öngörüde yanılmamış olduk.Yeni Travego özellikle de 2+1 düzende verilmediği için özellikle uzun yol çalışan firmaların filosundan öteye pek geçemedi.Peki sadece 2+1 miydi sorun.Sadece bu değildi.Fiyatı da otobüsçü ve firmalar için yüksekti.Her üretici yeni ürettiği araç için argesinden bir çok noktasına belirli yatırımlar yapıyor ve yeni aracıda belirli bir yüzde oranıyla zamlı satma hakkına sahip.(Bu oranı ben %9 diye hatırlıyorum eğer değişmediyse,yalnız bu konuda tabi daha net bir bilgi ancak x bir firmanın pazarlama yöneticisinden tam olarak öğrenilebilir.)Ancak bizim şuanki konumuz içinde yazacaklarımızda aracın fiyatı ilk planda yer almıyor.Fiyat parantezinden çıkarak devam edecek olursak,lansmanı yapıldığı yıl itibariyle bir çok satışta gerçekleştirdi Yeni Travego.Ancak bir önceki sene Travego S etiketiyle satılan bir önceki kasa Travego,otobüsçünün bir sonraki yıl yeni araç çıkacağını bildiği halde 2015 yılı içerisinde iyi bir satış yaptığı düşüncesindeyim.Gel gelelim 2016 Yeni Travego’ya bakacak olursakta Travego S ve 2016 Travego arasında dağlar kadar bir satış rakamı farkı olmadığını göreceksiniz.Ancak 2017 yılı itibariyle Yeni Travego satışının bir önceki yıla göre MBT için hiçte iç açıcı olmadığı görülmekte.Yeni Travego’nun şuan için bana sorarsanız müşterisi yine bagaj isteği olan uzun yol ve turizm firmaları olacaktır.Sektörün eğilimi alçak kasalı 2+1 araç olduğu sürece,çift dingili otobüs furyasından sonra yeni modellere de bakarak konuşacak olursak yüksek otobüs devri de orijinal olarak 2+1 verilmediği sürece yavaş yavaş daralacak gibi.

Bunun yanı sıra MBT’den devam edecek olursak,Yeni Tourismo’nun tanıtımı ve bu araçtan beklentiler şuanda Travego’ya göre tabiî ki daha üst düzeyde.Çünkü ilk etapta Yeni Tourismo Yeni Travego gibi sadece Türkiye’de olacak bir araç olmayacak.Ancak burada daha öncede olduğu gibi Tourismo’nun ihracatının da olacak olması bu yazı için konumuz dışında kalıyor.(Önceden de olduğu gibi ihracat devam edecek ama konumuz ülkemizdeki otobüs pazarı olduğu için konu önceliğimiz bu noktada.)Türkiye’deki otobüsçü için Tourismo önemli bir araç olduğunu özellikle son yıllardaki satış rakamlarıyla kanıtladı.Her ne kadar MBT Tourismo’yu orijinal 2+1 olarak geç çıkarmış olsada,(daha önceki yazılarımızda bahsetmiş olduğumuz bir durum) mevcut Tourismo’dan Yeni Tourismo bu yönde de bayrağı düşürmeden taşıyacaktır.Mercedes-Benz’i Türkiye şehirlerarası ve turizm otobüs pazarında rakipleriyle karşılaştıracak olursak sanıyorum 2018 yılı daha önceki yıllara göre MBT için daha zor geçebilir.Her markanın yeni model ve girişimleriyle 2018’e girecek olması pastayı büyük ölçüde böleceğe benziyor.

Sırada Neoman grubu,yani Man ve Neoplan var.2016 içerisinde yenilenerek 2017 yılında satışa sunulan ve sektöründe ilgisini çekmeyi başaran Neoplan Yeni Tourliner 13 metre opsiyonuyla ve 2003 yılından günümüze kadar sayısız makyaj ve dokunuşlarla ülkemiz içindeki adıyla Fortuna,global adıyla ise Lion’s Coach yenilenerek 12 ve 13 metre opsiyonuyla 2018’de Türkiye yollarında boy gösterecek.Man’ın son yıllarda tekrardan atılım yapmış olması otobüs sektöründeki herkes için önem arzettiğini düşünmekteyim.Man’ın güçlü bir şekilde tekrar sahada olması öncelikle rakipleriyle rekabet,paralelinde daha iyi üretimler,fiyat v.s gibi rekabet durumlarıyla otobüsçünün yüzünü güldürebilecek durumlar oluşturabilir.Ancak Man’ın stratejisine bakacak olursak burada da bir yanlışlık olduğunu görüyoruz.13 metre konusuna hiçbir zaman sıcak bakmayan,tanıtımı ve satışı yılını doldurmamış Yeni Tourliner’ı bir sonraki yıl 13 metre 2+1 ve 2+2 opsiyonuyla verecek olduğunu açıklaması şahsen çıktığı an Yeni Tourliner yatırımı yapan otobüsçüyü pek memnun etmeyecektir.Yapılan Yeni Tourliner yatırımlarının da genel olarak 2+1 yapıldığını varsayarsak 12 metre 2+1 Tourliner alan bir senede kayba uğramış olacak.Bunun yanı sıra yenilenen Lion’s Coach’ın da 13 metre 2+1 ve 2+2 opsiyonuyla verilecek olması ürün çeşitliliği oluşturmakta.Ancak teknik ve fizik olarak birbirine yakın bu iki araç bana sorarsanız sadece ürün çeşitliliği oluşturuyor.Durum böyleyken Lion’s Coach 12 metrenin dışında 13 metre 2+1 ve 2+2 olarak sunulmuş olsa Yeni Tourliner ise sadece 12 metre olarak satışta kalsa,çıktığı zaman Yeni Tourliner yatırımı yapanlar için belki de bu kadar olumsuz bir durum oluşturmazdı.

Şuana kadar belirttiklerimiz üreticilerin yanlış stratejilerinden oluşan,bu yanlış stratejiler bazı üreticiler için katı,sert stratejiler,bazı üreticiler için ise yanlış hamleler ile hep otobüsçüyü vuruyor gibi gözüküyor.Otobüsçü aldığı aracın borcunu kapatamadan yeni bir model veya yanlış bir stratejiyle oluşan durumlardan araçlarda ciddi değer kayıpları oluşabiliyor.Bunu da bu şekilde belirtme sebebimiz bir çok otobüsçünün bu konuda bizlere şikayetlerini dile getirmesidir.Amacımız şu marka iyi bu marka kötü demek değil.Ülkemiz otobüs sektörü açısından çok büyük bir piyasa ve pazar.Bugün bu üreticilerin 2.el parklarında bile milli servet diye adlandırdığımız sayısız otobüs yeni alıcısını beklemekte.Hal böyleyken,sektörün durumu geçmişe göre gerilemişken üreticilerin otobüsçüye daha fazla destek olması kanısındayım.Ancak otobüsçünün de serbest piyasa mantığıyla yaptığı hamleler,bir türlü belirli bir kurum ve kuruluş altında tek bir bünyede hareket edememesi sanıyorum gelecekte de otobüsçüyü vuracak gibi.Peki otobüsçü her türlü yatırımı,hizmeti yaptığı halde,özellikle firmaların yolcuya şirin gözükmek istemesi adına şahısçıların bir maşa haline geldiğini 2+1 ile süregelen bu dönemde net gözlemlemekteyiz.Şahsım adına hoşnut olmadığım bu durumdan ancak bir elbirliği ile her konuya tek tek el atılarak kabul edilebilir iyi bir noktaya gelinebileceği kanısındayım.

Yazıyı sonuca bağlamadan önce yukarıda bahsetmemiş olduğumuz, hem kendi hem de otobüsçü için ortak bir çalışmayla en çok gayreti gösterdiğini düşündüğüm Temsa’dan bahsetmek isterim.2016 yılı itibariyle şehirlerarası ve turizm otobüsü olarak tüm modellerini yenileyen Temsa,sunmuş olduğu araç üretim opsiyonları ve imkanlarıyla akabinde göstermiş olduğu satış rakamlarıyla da başarılı bir noktada olduğunu kanıtlamış ve göstermiştir.Talebe göre üretim prensibiyle alıcı ve satıcı için ortak nokta olan maliyet esasıyla doğru işler yaptığını düşünmekteyim.Yenilemiş olduğu Safir’i Safir Plus adıyla 12 ve 13 metre 2+1 ve 2+2 opsiyonuyla,ve Yeni Maraton’u da aynı şekilde 12 ve 13 metrede 2+1 ve 2+2 opsiyonuyla satışa sunması hem ürün çeşitliliği oluşturmakta,hem de alıcı için en doğru ve yerine göre tercihi yapma imkanı sağlamaktadır.Son yıllara bakacak olursak ülkemizde şehirlerarası-turizm otobüs sektörü için iyi bir stratejiyle yakaladığı başarı ve alıcısı için en doğru adımları Temsa’nın attığını söylemek yanlış olmayacaktır.Alıcı,üretici,satıcı veya yolcu için görüşler,düşünceler farklı olabilir.Beğeniliyor veya beğenilmiyor olabilir.Her insanın doğruları vardır.Her insanın doğrusu kendisini bağlar.Doğrular insanların,ancak ortada bir de gerçekler vardır.Gerçekler ise herkesi bağlar.

Sonuç olarak bahsetmiş olduğumuz Mercedes-Benz,Man,Temsa gibi bu büyük firmalar ülkemiz için en önemlisi üretimlerini burada yapıyor olmasıyla büyük önem arz etmektedir.Her firmanın stratejisi farklı olacaktır.Seçimi her türlü şartı düşünerek otobüsçü her zaman olduğu gibi yapacaktır.Bizim buradaki gayemiz otobüsçünün sesini biraz olsun birde bu pencereden burada dile getirmektir. 2018’de bu saydığımız üreticilerin araç satışlarının şahsen birbirine yakın olacağını,arada büyük uçurumlar olacağını düşünmüyorum.Ancak Mercedes-Benz ve Man’ın yeni araçlarıyla 2018’e girecek olması, bu iki markanın rekabetini biraz daha fazla yaşayacaz gibi bir öngörüdeyim.2018 tüm otobüs sektörü için olumlu geçmesi ümitlerimizle…

Herkese iyi forumlar...

Yazar:  very741 [ 29 Eki 2017 22:09 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Sektörle İlgili Haberler ve Yorumlar

Adıyaman'a bir firma daha açılmıştır. Adıyaman Özer Turizm hayırlı olsun. Şuan firmada 33 BLN 34 plakalı bir Cityliner görülmüştür.

Yazar:  Sercan Oktay [ 30 Eki 2017 23:18 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Sektörle İlgili Haberler ve Yorumlar

Cam Filmi Yasağı

Hepimizin bildiği üzere daha önce kanun maddesiyle yasalaşan ve belirli şartlar dahilinde serbest bırakılan cam filmi uygulaması,yeni alınan kararla tekrardan yasaklandı.Şuan da cam filmini söktürmek için sanayilerde yer bulamayanlar var.İşin acı tarafı ise bu kadar aracın kanunla yasalaşan bu durum karşısında işinden zamanından ve cebinden parasıyla yaptırdığı filmi kısa süre sonra yine aynı şekilde zaman ayırıp parasıyla söktürmesi.Özellikle de bu kadar kısa sürede işin tersine dönmesi çok açıklanabilir bir durum gibi de gözükmüyor şahsen.5 milyona yakın aracın cam filmine sahip olduğunu okudum.Bu 5 milyon aracın hepsi tabiî ki aynı anda yaptırmadı ama,yine son dakika bir şey değişmezse bu kadar aracın söktürmesi veya söktürmeme konusunda diretip ceza yemesi !!!

Şuan tam anlamıyla orijinal karartılmış cam dışında,ön camın bir kısmı dahi olsa cam filmi uygulamak yasak.Peki şahsi kullanılan araçları geçelim,bu konuda bir bilgi eksikliğim var ise beni bilgilendirin bunca otobüs ve ticari aracın belki seferinden feragat edip faydasını düşünerek yaptırdığı cam filmini söktürmesi nasıl bir yarar sağlayacak? Zaten cam filminin yapılmasının ana amacı güneş gözlüğü mantığı ve klima tasarrufudur.Bir diğer noktada sonuç itibariyle özellikle otobüs,minibüs,midibüs gibi çok camlı büyük ticari araçlarda bunu yaptırmanın bedeli de yüksek,söktürmenin de yüksek olacaktır.

Yine bir haberde okudum;Otomotiv Bakım Dernekleri Başkanı konuşmuş aynen aktarıyorum;
"Şu anda tüm tonları yasak. Cam filmi güneş gözlüğü gibidir. Bir çok faydası vardır sağlığa. Koyu tona biz de karşıyız. Ama açık ve orta ton için düzenlenmesi gerekiyor. Biran önce tekrar değerlendirmesi gerektiği görüşündeyiz" dedi.
Peki bende sormak isterim;yıllardır İETT bünyesinde İstanbul Metrobüs hattında hizmet veren Mercedes-Benz Capacity’lere uygulanan koyu tonda cam filmini yapma amaçları neydi?

Yakın zamanda günden güne sayıları artarak cam filmi uygulaması yapılan yine Metrobüs ve şehiriçi hatlarda çalışan Mercedes-Benz Conecto K’lara uygulanan cam filmi nedir ? Bu araçlar bir toplu taşıma aracı ve yapılış amacında yukarıda da bahsedildiği gibi faydasından yararlanmak var.Peki bu yasağın içine bu araçlar dahil olacakmı ? Yoksa kontenjan dışında mı kalıyorlar ? Eğer kalıyorlarsa özel olarak çalışan otobüslere söktürme uygulanacaksa onların suçu günahı nedir ?

Bugün bir vatandaş bunu delil olarak gösterip hakkını ararsa haklı mı çıkar haksız mı kararı sizlere bırakıyorum. Sonuç olarak yapan hem yaptırdığı için,hem de söktürdüğü için para ödediğine göre zararlı çıkan yine yaptıran değil yapan oluyor!!!


(Bu yazıyı site olarak bilgi aktarımı penceresiyle paylaşarak sizlerin takdirine bırakıyoruz.)

Yazar:  aliozcan [ 02 Kas 2017 20:51 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Sektörle İlgili Haberler ve Yorumlar

ULUSOY SEYAHAT karşılıklı olarak İSTANBUL-KIRŞEHİR-KAYSERİ seferlerine başlıyor.

Yazar:  brkdgn [ 14 Kas 2017 11:46 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Sektörle İlgili Haberler ve Yorumlar

Efe Tur
Kastamonu-Taşköprü-Sinop Seferlerine Yakında Başlayacaktır

Yazar:  brkdgn [ 16 Kas 2017 01:33 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Sektörle İlgili Haberler ve Yorumlar

Kastamonu Güven
Samsun,Havza,Boyabat,Taşköprü,Kastamonu,Araç,Karabük,Zonguldak Seferleri Başlamıştır

Yazar:  Gokhan [ 20 Kas 2017 10:02 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Sektörle İlgili Haberler ve Yorumlar

sakan yazdı:
Herkese merhaba, Hatay firmalarının sefer güzergahlarına bakarken Hatay-Ankara seferlerinde

JET TURİZM in HATAY - Topboğazı - Kırıkhan - Kumlu - Reyhanlı - Reyhanlı2 - Belen - İskenderun - Dörtyol - Erzin - AKSARAY - ANKARA,
CSR nin HATAY - AKBEZ - Kırıkhan - Reyhanlı - Kumlu - Topbogağı - İskenderun - Payas - Dörtyol - Erzin - ADANA - AKSARAY - ANKARA
HAS ın HATAY - Reyhanlı - Belen - İskenderun - Payas - Dörtyol - Erzin - Ceyhan - ADANA - Pozantı - Ulukışla - AKSARAY - Ereğli Yolçatı - Zengen - Kulu Makası - Şereflikoçhisar - ANKARA şeklinde bilgiler gördüm bu sefer durakları yazıldıkları sıralama ile doğrumudur.


Has Turizm,Jet ve CSR Hatay otogardan sonra Topboğazı'ndan yolcu alır. Arada yazan tüm duraklar hikaye diyebiliriz.Sonrası Belen-İskenderun şeklinde devam ediyor.

CSR'nin 19:00 Reyhanlı-Ankara-İstanbul aracı ile Has Turizm'in 18:30 Reyhanlı-İstanbul aracı Hatay'dan kalkmadığı için güzergah
Reyhanlı-Kumlu-Kırıkhan-Topboğazı-Belen-İskenderun - Payas - Dörtyol - Erzin şeklinde devam eder.

Yazar:  aliozcan [ 20 Kas 2017 18:04 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Sektörle İlgili Haberler ve Yorumlar

ULUSOY TURİZM Kayseri'den Eskişehir-Bursa-Balıkesir seferlerine başlıyor

Yazar:  sakan [ 20 Kas 2017 23:25 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Sektörle İlgili Haberler ve Yorumlar

Gokhan yazdı:
sakan yazdı:
Herkese merhaba, Hatay firmalarının sefer güzergahlarına bakarken Hatay-Ankara seferlerinde

JET TURİZM in HATAY - Topboğazı - Kırıkhan - Kumlu - Reyhanlı - Reyhanlı2 - Belen - İskenderun - Dörtyol - Erzin - AKSARAY - ANKARA,
CSR nin HATAY - AKBEZ - Kırıkhan - Reyhanlı - Kumlu - Topbogağı - İskenderun - Payas - Dörtyol - Erzin - ADANA - AKSARAY - ANKARA
HAS ın HATAY - Reyhanlı - Belen - İskenderun - Payas - Dörtyol - Erzin - Ceyhan - ADANA - Pozantı - Ulukışla - AKSARAY - Ereğli Yolçatı - Zengen - Kulu Makası - Şereflikoçhisar - ANKARA şeklinde bilgiler gördüm bu sefer durakları yazıldıkları sıralama ile doğrumudur.


Has Turizm,Jet ve CSR Hatay otogardan sonra Topboğazı'ndan yolcu alır. Arada yazan tüm duraklar hikaye diyebiliriz.Sonrası Belen-İskenderun şeklinde devam ediyor.

CSR'nin 19:00 Reyhanlı-Ankara-İstanbul aracı ile Has Turizm'in 18:30 Reyhanlı-İstanbul aracı Hatay'dan kalkmadığı için güzergah
Reyhanlı-Kumlu-Kırıkhan-Topboğazı-Belen-İskenderun - Payas - Dörtyol - Erzin şeklinde devam eder.


Yanıt için teşekkür ederim, daire çizer gibi bir güzergah garip gelmişti.

Yazar:  Sercan Oktay [ 22 Kas 2017 19:40 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Sektörle İlgili Haberler ve Yorumlar

aliozcan yazdı:
ULUSOY TURİZM Kayseri'den Eskişehir-Bursa-Balıkesir seferlerine başlıyor

Şahsi fikrim Ulusoy'un mevcut hatlarında daha güçlü bir şekilde boy göstermesi yönünde.Yeni atılımlar şuan için bence firma adına iyi sonuçlar çıkarmayabilir.Ölü sezon diye tabir edilen bu dönemler açılmış olan yeni hatlar içinde gerçekçi sonuçlar vermeyebilir.Kayseri gibi potansiyeli yüksek yerler belki de bu tezimizi çürütebilir ama,başında da bahsettiğim gibi mevcut hatlarda daha güçlü bir şekilde var olmak firma adına daha olumlu olacaktır kanısındayım.

343. sayfa (Toplam 346 sayfa) Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/