Güncel Ulaşım
http://guncelulasim.com/

Sektörle İlgili Haberler ve Yorumlar
http://guncelulasim.com/viewtopic.php?f=71&t=93
345. sayfa (Toplam 353 sayfa)

Yazar:  brkdgn [ 19 Ara 2017 13:59 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Sektörle İlgili Haberler ve Yorumlar

EFE TUR
Kastamonu'dan
Bolu Sinop Karabük Düzce Bolu Adapazarı Kocaeli İstanbul Çankırı Bursa Yalova Balıkesir Manisa İzmir Ayvalık İnegöl Çanakkale Burdur Ankara Afyon Antalya
Sinop'tan
Yalova Bursa Bolu Kocaeli Adapazarı Balıkesir Manisa İzmir Çankırı Karabük Kastamonu Çankırı İstanbul
Seferlerine Başlamıştır
Efe Tur Kastamonu Yazanesi Aynı Zamanda Ulusoy Turizm Biletide Satmaktadır

Yazar:  brkdgn [ 19 Ara 2017 14:02 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Sektörle İlgili Haberler ve Yorumlar

Ulusoy Turizm Kastamonu Seferleri İle Hizmetinizdedir
20:15 Kastamonu-Bafra-Samsun-Ordu-Giresun-Trabzon-Rize
05:00 Kastamonu-Kozlu-Zonguldak-Kdz Ereğli

Yazar:  Hakkı Bakar [ 31 Ara 2017 10:11 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Sektörle İlgili Haberler ve Yorumlar

Nilüfer Turizm Gaziantep Seferleri açılmıştır

Yazar:  Sercan Oktay [ 07 Oca 2018 23:31 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Sektörle İlgili Haberler ve Yorumlar

Uzun zamandır aklımda olan,fakat bir türlü zaman bulup,vakit ayırıp yazıya dökemediğim bir konuyu sizlerle de paylaşmak istiyorum.

Konumuz araç dönüşümleri;

Konumuzun içeriği;Son dönemde Ulusoy filosuna katılmış,Mapar tarafından yenilenerek Yeni Tourliner görünümü verilmiş,veya bazı karoser konusunda ustalaşmış atölyelerde Yeni Travego görünümü verilen Travego’lar.

Öncelikli olarak daha sıcak ve taze olan Mapar Otomotiv’in yenilediği Tourliner’lardan başlayalım.Mapar Otomotiv’in daha öncede yapmış olduğu araç dönüşümleri ve yenilemeleri firmayı bu konuda farklı kılıyor.Yapılan işçilik,titizlik v.s gibi konularda olumsuz fazla bir nokta bulamayız.Ulusoy’a yenilenerek katılmış olan 2013 model 34 RH 7360 ve 34 RH 7361 plakalı Neoplan Tourliner’larda da yapılan işlem,işçilik çok detaylı inceleyememiş olsamda gayet yerinde.(Yalnız çok merak ettiğim sanıyorum 2004 model Man Fortuna’yı Yeni Tourliner dönüşüm yapmışlar ve aracın direksiyonu Fortuna’nın ilk ve göze hoş gelmeyen direksiyon tipi.Acaba direksiyon neden değişmedi veya değişmemesi için engel neydi bu merak ettiğim bir soru!!!) Şimdi buradaki talep nasıl olduğu yönünde bir bilgi almadım ve bir bilgim yok.Araç sahipleri mi aracı yenilemek için verdi,veya Mapar araçları yenileyip mi satışa sundu tam bilmiyorum.Ama daha sonra yapılan işlere bakıldığı zaman Mapar’ın son dönemlerde Yeni Tourliner dönüşümlerine kendi içinde yer ayırdığı ortada.Hatta internetteki ilanları da birçoğumuz görmüştür.Bunun yanı sıra birkaç Cityliner ve Starliner çalışmaları da oluyor.Bunları da şahsım adına konuşacak olursam fotoğraflar üzerinden takip ediyorum.(Kendi instagram sayfalarında paylaşım yapıyorlar,isteyen takip edebilir.) Biz şuanda tam bir bilgi sahibi olmadığımız için araçları Mapar yenileyip sattığı varsayımıyla yola çıkalım.

Şimdi araçların dönüşümlerinin işçilik olarak iyi olduğuna zaten yukarıda değindik.Yalnız benim kafama takılan konu ve sorular var.Öncelikli olarak herkesin feryat figan ettiği ve geçmişe göre bakıldığında da haklılık payı yüksek olan sektörün maliyetlerinin arttığı ve kötüye gittiği.Evet hususlardan biri sektör kötüye gidiyor ise artı maliyetler eklemek kimin yararına olacaktır? Bugün bir şahsın 2 adet 2013 model Tourliner’ı olsa araçları olduğu şekliyle hangi firmaya sokamaz? Büyük firmalara gitse uzun vadeli çalışacağı konusunda anlaşma yapsa,şuan için bence almayacak firma yok.Sen bu arabanın yüzünü değiştir gel demezler kanımca.Ki aslında olayın bir diğer garip tarafı da araçların şuanda yenilenmiş olmasına karşın 2+2 olarak çalıştıkları.Sektörün nerdeyse büyük firmaların filolarına bakacak olursak yüzde 70’leri geçen 2+1 otobüs filolarına yenileyerek 2+2 araba ile giriyorsun.Yalnız her yazımda belirtiyorum,bende tabiî ki 2+2 taraftarıyım her yönden.Hem yolcu,hem işletmeci ne gözle bakarsam bakayım benim içinde otobüs 2+2’dir.Ama sektörün eğilimi 2+1 ise buna benim 2+2’ye destek vermem yetmez.An itibariyle benim 2+2 desteklemem hiç bir şey ifade etmiyor.Bu sadece şuan benim fikrim.Bunun yanısıra bu yazıyı yazmakta geciktiğimi belirtmiştim ama bu zaman zarfında söylemek istediğimi örnekleyen bir durumla da karşılaştım.Ulusoy'a yeni katılmış 2011 model kırmızı renk 2+1 38 ZC 438 plakalı Neoplan Tourliner'ın görselini aşağıda sizlere sunuyorum.Aynı firmaya katılmış biri 2011 dıştan orjinal 2+1 kırmızı renk Tourliner,diğer ikisi 2013 model yeni görünüm verilmiş 2+2 Neoplan Tourliner'lar.Demekki buradan anlayacağımız firma sen git bunların yüzünü değiştir dememiş sonucu çıkıyor.Hal-durum-vaziyet böyleyken maliyetleri artırıp 2013 model araba yenileniyor,2+1’e çevrilmiyor,sonra parada kazanılmıyor!!! Şimdi 2003-2005 biraz daha eski bir araba olur,bir kazaya karışmıştır,kısmen yanmıştır,yani kasa ve iskelet bir şekilde zarar görmüştür,belki böyle bir yenileme makul görülebilir.Ben yine aracın orjinaliyle toplanması taraftarıyım,üstüne basarak söylemek isterim.Ama 2013 model bir aracı yenilemek benim gözümde fuzuli bir masraftır.Ffutbol içinden örnek vereyim;kale ile alakası olmayan bir yerde bile bile sakatlanacağın bir topa kafa,ayak uzatırsan sakatlanırsın.Bunun mücadeleyle,kazanma hırsı ve azmiyle izahı yok,kusura bakmayın.

Bu durumun bir başka örneği de Yeni Travego çıkmasıyla dönüşümleri yapılan Travego’lar konusunda.Durum ve sözlerim aynı.2013-2014 model arabaları ziyan ettiler.Başka bir şey olmadı.Zamanında bu Mercedes-Benz O 403’lerde de yaşandı.En azından dışından orijinal kalan arabalar bulmak zaman geçtikçe çok zorlaştı.Günümüzde iki elin parmağını geçmez,ama günümüzde geçmemesi de bir şey ifade etmiyor.Yalnız O 302’ler,303’ler,304’ler daha uzun süreler orjinalliklerini korudu.Demek oluyorki bu iş biraz son dönemlerde değişti.403’ten,303’ten bahsediyoruzda,bugün orjinalliğini koruyon 2006-2007 kaç tane Travego 15 veya Travego 17 kaldı.Hiç yok değil ama sayıları gittikçe azalıyor.Gördükçe seviniyorum.Olayımız aracın orijinal kalması değil,para kazanması ama orijinal haliyle para kazanıyorken de gerekli bakımlar ve yenilemeler yapılarak araç yolda tutulabilir.İlla bir yerlerini değiştirmek o arabanın ömrünü uzatmaz.Özellikle bayanlar estetik yaptırınca genç gözüküyor olabilir,ama ne kadar yaşayacağına,ne olacağına dair hiçbir fikir sahibi olamaz.

Konuyu sonuca bağlamak gerekirse,genel olarak zaten rahatına düşkün bir toplum olduğumuzdan firmalar arasındaki yolcu kapma rekabeti son dönemde çok lükse kaçtı.Koltuk arkası TV,internet hizmetleri,açık büfe ikramlar,2+1 otobüsler.Dünya’nın hangi yerinde bu denli otobüs taşımacılığı bu kadar yüksek modelli otobüslerle kısa,orta ve uzun mesafede yapılıyor? Sanıyorum bu konuda zirvedeyiz.Ama bu iyimidir kötümüdür herkesin fikri farklı olabilir,ancak her bir otobüsü birer milli servet olarak görüyorsak,harcanan paralar hiçte az değil.İmrendiğimiz veya tam tersi önünde olduğunu düşündüğümüz ülkelerin orada çalışan araçlarını geçtim,bizim ülkemize turizm amacıyla gelen araçlarına bakarsanız modeli eski,ama bir o kadarda bakımlı ve düzgün araçlar olduğunu göreceksiniz.Yani olay araç almak veya yenilemekle bitmiyor demekki.Bazı şeyleri de değiştirmek lazım.Rekabet uğruna yapılan girişimlerin önce mantığı ve doğruluğu masaya yatırılırsa,kimse gereğinden fazla bir bedel ödemek zorunda kalmaz kanısındayım.


Resim

Not:Aracın bulunduğu yer gereği tam fotoğrafını alamadım.

Yazar:  Sercan Oktay [ 09 Oca 2018 21:56 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Sektörle İlgili Haberler ve Yorumlar

Pamukkale Turizm geçtiğimiz yıllarda Dudullu'dan Kurtköy'e taşımış olduğu İstanbul Anadolu yakası tesislerine daha sonradan Harem kalkışlı seferlerle destek vermişti.Firma Dudullu tesislerini Harem kalkışlı Dudullu ara duraklı Ankara ve İzmit seferleri ile tekrardan devreye almıştır.Bilginize.

Resim

Resim

Resim

Resim

Yazar:  Sercan Oktay [ 26 Oca 2018 22:45 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Sektörle İlgili Haberler ve Yorumlar

Pamukkale Turizm Hadımköy tesislerini kapatmıştır.Uzun bir süre önce Hadımköy tesisini kapatmış olan Nilüfer Turizm'den sonra Pamukkale Turizm'de Hadımköy tesislerini kapatmış,böylece Hadımköy'den yolcu alan ve indiren sadece İstanbul Seyahat kalmıştır.İstanbul Seyahat'te bilet sistemine bakıldığında anlaşılacağı üzere Hadımköy'de tekel kalmasıyla Hadımköy'e giren araç sefer ve saatlerini kendi ayarlamıştır.Yani yolcunun istediği saate değil,firmanın belirlediği saatteki aracın oraya girmesiyle yolcu alımı yapılmaktadır.Yani örnek olarak İstanbul Esenler Otogarı'ndan kalkıp Çorlu'ya gitmekte olan her otobüs Hadımköy'e uğramayacaktır.Sadece Hadımköy ara duraklı seferler yolcusu olduğu takdirde uğrayacaktır.Bilginize.

Yazar:  Sercan Oktay [ 07 Mar 2018 01:57 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Sektörle İlgili Haberler ve Yorumlar

Mercedes-Benz Türk'ten İstanbul Bayrampaşa Otogarı'na dev reklam...

Mercedes-Benz Türk A.Ş. İstanbul Bayrampaşa Otogarı'na Yeni Travego'nun ön kısmını kapsayan "Mercedes-Benz Travego ile konforlu yolculuklar" yazılı dev bir reklam yerleştirdi.Normalde zaten Otogar'da bulunan bilboardlarda ve çeşitli yerlerde sürekli yenilenen Mercedes-Benz ile ilgili reklamları görmek mümkün iken,Yeni Travego'nun bu denli büyük ve maliyetli bir proje ile reklam olarak karşımıza çıkması gerçekten hem ilginç,hem dikkat çekici,hem de işletmeci ve yolcular açısından da etkileyici.Böylelikle Mercedes-Benz reklam ve kurumsal iletişim konularında diğer üretici firmalardan bir adım daha önde olduğunu ve daha yaygın ve yayılmacı bir reklam politikası izlediğini bir kez daha göstermiş oldu.Normalde görmüş olduğumuz Yeni Travego'nun sadece ön kısmı MBT'nin Hoşdere Pazarlama alanında da Busstore 2.el alım-satım bölümünde eski Travego'nun sadece ön ve arka kısmı olmak üzere duvara monte bir şekilde bizleri karşılıyor.Bunun dışında yine eski Travego'nun sadece ön kısmı ve içi fabrikada eğitim vermek adına kullanılıyor.Bu uygulamayı reklama dönüştürerek bu seviyeye getirmek gerçekten bana göre ilgi ve dikkat çekici önemli ve aynı zamanda akıllarda kalacak cinsten olmuş.
;)

Resim

Resim

Resim

Resim

Yazar:  Sercan Oktay [ 09 Mar 2018 14:43 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Sektörle İlgili Haberler ve Yorumlar

Yeni Man Lion's Coach'ın 12 ve 13 metre olan iki modelinin de henüz Türkiye tanıtımı yapılmamış olmasına rağmen,aşağıdaki fotoğraflarda görülen araç daha önce İran ve Irak bölgesinde çalıştığını tahmin ettiğimiz 13 metre bir Man Fortuna.Araç şuan da el değiştirmiş olarak 34 BFZ 37 plakasıyla turizm de hizmet verecektir.Malum normalde bu Man Fortuna'lar İran veya Irak'tan buraya taşımacılık yapmak için geldiğinde görebildiğimiz araçlardı.El değiştirmiş olarak Türkiye plakasıyla görmek tam da Yeni Man Lion's Coach'ın Türkiye tanıtımının veya teslimatlarının yapılması arifesinde karşılaşmış olmak ilginç oldu.Şansa da arkada bildiğimiz 12 metre bir Man Fortuna bulunmakta. :D

Resim

Resim

Yazar:  Sercan Oktay [ 24 Mar 2018 22:49 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Sektörle İlgili Haberler ve Yorumlar

Mercedes-Benz Yeni Tourismo'yu Türkiye'nin dört bir yanındaki bayilerinde müşterileri ile buluşturuyor!

Mercedes-Benz 02-12 Nisan 2018 tarihleri arasında farklı illerdeki bayilerinde müşterileri ile Yeni Tourismo'yu buluşturuyor.Toplamda iki haftaya yakın sürecek Türkiye turunda,Tourismo Roadshow ekibi 7 farklı şehirdeki Mercedes-Benz bayilerinde olacak.Tur programı aşağıdaki gibidir;

02.04.18 >>> BURSA / Mengerler Bayii

03.04.18 >>> ANTALYA / Hastalya Bayii

04.04.18 >>> KONYA / Bayraktarlar Bayii

05.04.18 >>> MERSİN / Koluman Bayii

09.04.18 >>> DİYARBAKIR / Gelecek Bayii

11.04.18 >>> TOKAT / Mengerler Bayii

12.04.18 >>> TRABZON / Hassoy Bayii

Yazar:  Hüseyin Keskin [ 11 Nis 2018 18:15 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Sektörle İlgili Haberler ve Yorumlar

Mercedes-Benz Türk Otobüs ve Kamyon 2. El İlk Çeyrek Değerlendirme Basın Toplantısı Yapıldı!

Mercedes-Benz Türk, 2. El pazarını Mercedes-Benz Türk 2. El Kamyon & Otobüs Satış Direktörü Osman Nuri Aksoy, TruckStore Grup Müdürü Kıvanç Aydilek ve BusStore Grup Müdürü Oytun Balıkçıoğlu'nun katılımıyla Mercedes-Benz Türk Pazarlama'da değerlendirdi.

Mercedes-Benz Türk, 2017 yılında TruckStore markası altında 2.142 adet kamyon, BusStore markası altında ise 369 adet otobüs satışı gerçekleştirdi. 2018 yılının ilk çeyreğinde 306 adet 2. El kamyon ve 73 adet 2. El otobüs satışı gerçekleştiren şirket; geçtiğimiz yılın ilk çeyreğiyle aynı mertebeyi korudu.

BusStore;


-Daimler genelinde adetsel satış performansı ile Almanya'dan sonra 2. sırada.
-Türkiye genelinde 6 ayrı lokasyonda BusStore satış noktası bulunmakta.


TruckStore;

-Daimler genelinde adetsel satış performansı ile Almanya'dan sonra 3. sırada, 70 milyon Avro üzerindeki cirosuyla da 2. sırada.
-Türkiye genelinde 11 ayrı lokasyonda TruckStore satış noktası bulunmakta.


Hüseyin Keskin
Moderatör


Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

345. sayfa (Toplam 353 sayfa) Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/