Güncel Ulaşım

Türkiye'nin Ticari Ulaşım Araçları ile İlgili Haber ve Fotoğraf Arşivi
Zaman: 21 Ara 2024 03:15

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]




Yeni baÅŸlık gönder BaÅŸlığa cevap ver  [ 4 mesaj ] 
Yazar Mesaj
 Mesaj BaÅŸlığı: Ä°zmir Metrosu / Ä°ZBAN
MesajGönderilme zamanı: 12 Eyl 2012 20:11 
Çevrimdışı
Site Yöneticisi

Kayıt: 18 Ara 2009 23:45
Mesajlar: 697
İzmir Metro ve banliyösu ile ilgili fotoğraflarımızı bu başlık altında paylaşalım.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
 
 Mesaj BaÅŸlığı: Re: Ä°zmir Metrosu / Ä°ZBAN
MesajGönderilme zamanı: 12 Eyl 2012 20:29 
Çevrimdışı

Kayıt: 12 Eyl 2012 10:33
Mesajlar: 217
Konum: Ä°zmir-Antalya
İzmir Metrosu Tarihçesi

Alıntı:
İzmir Metrosu için ilk çalışmalar, 1989 yılında başlatıldı.
Heusch und Bosefeldt (Almanya) kuruluşu, iki yıl boyunca kentin ana arterlerinde trafik sayımları yaparak, Ulaşım Master Planı'nı hazırladı.
İzmir Ulaşım Master Planı'nda 2010 yılı için 50 km'lik, kentin dört uç noktasına ulaşan (Bornova, Buca, Narlıdere, Çiğli) ve sırt sırta iki hilal biçiminde bir metro sistemi öneriliyor. Sistemin en yoğun olan bölümüne öncelik tanındı ve 1992 yılı Haziran ayında acil olan bölümün ihalesi duyuruldu. İhaleye Siemens, Breda (İtalyan) ve ABB-Yapı Merkezi Konsorsiyumu katıldı.
15 Ocak 1993'te ABB-Yapı Merkezi Konsorsiyumu ve İzmir Büyükşehir Belediyesi arasında sözleşme imzalandı.
ABB-Yapı Merkezi bir 'design and built' konsorsiyumu olarak, yurt dışından proje finansmanını sağlamak yükümlülüğünü de taşıyordu
1994 yılında güzergahın yeniden değerlendirilmesi gündeme geldi ve düzenlenen projede Fahrettin Altay'a uzanan bölüm iptal edildi.
Basmane-Bornova hattı 50 yıllığına TCDD'den alındı ve İzmir Metrosu'nun güncel durumuna ilişkin sözleşme, 1.5 yıl gecikmeyle, 1995 Mart ayında imzalandı.
Proje 2000 yılı Nisan ayında teslim edildi.


1. Etap Üçyol-Bornova: 2000
2. Etap Üçyol-Üçkuyular (Fahrettin Altay): Yapım Aşaması 2005-20??
3. Etap Bornova-Evka3 ve Halkapınar Otogar: Evka3 2011 - Otogar Planlanıyor
4. Etap Üçkuyular (F. Altay)-Narlıdere (Planlanıyor)
5. Etap Üçyol-Buca (Planlanıyor)

Harita Bilgileri: İzmir Metro Kullanımda (Evka3-Üçyol) Yapım Aşaması İZBAN Kuzey Aksı İZBAN Güney Aksı Diğer Planlanan Hatlar

Resim

İstasyonlar Hakkında Bilgiler

Alıntı:
Üçyol İstasyonu, Batıdaki ilk istasyon olan Üçyol istasyonu yerin 35 m altında tunel istasyondur. İzmirspor, Hatay, Göztepe, Poligon, Fahrettin Altay yönüne uzanacak hattımız için geçiş istasyonu özelliğine sahiptir. Çankaya İstasyonu; İş ve ticaret bölgesi olan Fevzipaşa Bulvarı’ nın altında yer almaktadır. Alt geçit özelliğine de sahiptir. Yapımında çıkan arkeolojik kalıntılar istasyonumuzda sergilenmektedir. Hilal İstasyonu, Hilal viyadük istasyondur. TCDD’ nin Basmane ve Alsancak hatlarının kesişme noktasında yer almaktadır. Halkapınar İstasyonu; Yerüstü istasyonudur. İstasyon, İzban banliyö ( Aliağa Menderes) hattı ile yan yana olması açısından bir terminal istasyondur. Aliağa-Menderes hattı bağlantı istasyonudur. Atölye ve Depo alanı bu istasyon yakınında bulunmaktadır. Stadyum İstasyonu; Stadyuma ve sanayi bölgesine yakınlığından önemlidir. Konak İstasyonu; Konak İstasyonu aç-kapa tünel özelliğindedir. Konak meydanında bulunması sebebiyle diğer ulaşım sistemleri ile entegrasyonu açısından önemlidir. Kemeraltı Çarşısı ve vapur iskelesine yakınlığından dolayı deniz ulaşımına aktarma yapılabilmektedir. Basmane İstasyonu; Basmane istasyonu, TCDD ile entegredir. Fuar ve Kültürpark’a yakın olması açısından önemlidir. Bu istasyonumuzla, 135 yıl önce sağlanamayan Basmane-Konak Kent merkezi raylı ulaşım bağlantısı da kurulmuştur. Sanayi ve Bölge İstasyonları; Sanayi ve Bölge istasyonları kent merkezi ile Bornova arasında yerleşmiş bulunan hemzemin istasyonlardır. Bornova İstasyonu; İzmir Metrosunun 1.Aşama güzergahının son istasyonudur. Bornova Merkez, Ege Üniversitesi Kampüsü ve Hastanesine yakınlığı bakımından yoğun yolcu kapasitesine sahiptir. Üniversite- Evka3 Bornova Merkez hattı bu istasyonun devamı niteliğindedir.
İstasyon sayısı 10, toplam gişe sayısı 17, turnike 108, yürüyen merdiven 53, asansör 32 adettir. Toplam uzunluk 11,2 km olup; 4,2 km yer altı, 2,8 km viyadük, 3,5 km hemzemin, 0,7 km yarma özelliğindedir. Üçyol-Bornova arası toplam yolculuk süresi 16 dk.23 sn.dir. Toplam araç sayısı 45 adet, enerji temini 750 VDC, besleme tipi 3. ray dır.


Toplam Hat UzunluÄŸu: 14.2 Kilometre
Yeraltı: 7.0 Kilometre
Viyadük: 2.8 Kilometre
Yarma: 0.7 Kilometre
İstasyon Sayısı: 12
Ä°stasyon Ara Mesafesi: 0,6-1.6 Kilometr
Maksimum Hız: 80 km/saat
Maksimum Kapasite yolcu/gün: 1.700.000
Kapasite yolcu/saat: 45.000 yolcu.

2. Etap Üçyol-Üçkuyular Hattı Akıbeti

Alıntı:
Projenin ilk ihalesi 2005 yılının Mart ayında gerçekleştirilmiş ve ihale 90.248.000.000 TL ye bir yapı şirketi tarafından alınmıştır. 2 Haziran 2005 tarihinde dönemin Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım ve CHP genel başkanı Deniz Baykal temel atma törenini gerçekleştirmiştir. Bu törende projenin 24 ayda tamamlanması öngörülmüştür. İlk kazılara 5 Temmuz 2005 tarihinde başlanmıştır. 14 Şubat 2006 tarihinde İzmir Büyükşehir Belediyesi müteahhit firmaya projenin planlanan program çerçevesinde ilerlemediği için ihtar çekmiştir. 2006 yılının Kasım ayında ihale iptal edilmiştir. 23 Ocak 2007 de ikinci ihale başlatılmıştır. İkinci ihale ardından 31 Ekim 2008 de bitmesi planlanan proje yine sarkmış, müteahhit firma Ocak 2010'a kadar 15 aylık ek süre talep etmiştir. 13 Ağustos 2009 tarihinde ihale tekrar iptal edilmiştir. Projenin iptal kararı çıkartılmıştır fakat İzmir Büyükşehir Belediyesi bu konuyu yargıya taşımış ve tünelleri kendi olanakları ile tamamlamaya başlamıştır.


Bugün bilgileri verdik, bir sonraki mesajda fotoğraf ve İZBAN hakkında bilgiler paylaşacağım...


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
 
 Mesaj BaÅŸlığı: Re: Ä°zmir Metrosu / Ä°ZBAN
MesajGönderilme zamanı: 15 Eyl 2012 21:51 
Çevrimdışı

Kayıt: 12 Eyl 2012 10:33
Mesajlar: 217
Konum: Ä°zmir-Antalya
İZBAN Hakkında Genel Bilgiler

Alıntı:
İZBAN, Aliağa-Cumaovası hattı olarak bilinen İzmir Banliyö sistemini işletecek olan ve proje ortağı TCDD ile İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin % 50 oranında ortaklığı ile kurulmuş işletmeci anonim şirkettir.

İZBAN A.Ş. nin işletim yapacağı raylı sistem 80 kilometre uzunluğunda olup, ALİAĞA-ALSANCAK-HALKAPINAR (kuzey) ve HALKAPINAR-ALSANCAK-CUMAOVASI (güney) aksı olarak iki ana bölümden oluşmaktadır. Hat üzerinde TCDD yolcu ve yük trenleri ile İZBAN A.Ş. ye ait banliyö trenleri birlikte işletilecektir.

Banliyö sisteminde; İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından sistemine uyarlanan ve yeni inşa edilen toplam 31 istasyon bulunmaktadır.

İzmir’in kuzeyden güneye en önemli ulaşım aksından geçen banliyö sisteminde İZBAN A.Ş. nin günlük yolcu sayısının 550.000 civarında olması öngörülmektedir.

Kent içi raylı sistem toplu taşımacılık hizmeti verecek olan İZBAN A.Ş. hat üzerinde çalıştıracağı 33 setten (her tren seti 3 araçtır) oluşan elektrikli tren alımını gerçekleştirmiştir. Trenlerin bakım ve onarımının yapılacağı atölye binası; Çiğli’de 77.000 m2 alan üzerine kurulmuş ve en ileri teknolojinin kullanılacağı ekipmanların alımı İZBAN A.Ş. tarafından gerçekleştirilmiştir.


İZBAN’IN İLKLERİ

İZBAN A.Ş. nin işletimini yapacağı Aliağa-Cumaovası hattı raylı ulaşım sistemi; bazı bakımlardan ‘ilk’ olma özelliğini taşımakta ve bu da şirketin önemini daha da pekiştirmektedir.

-Aliağa-Cumaovası hattı Türkiye’nin hava limanı bağlantılı en büyük banliyö sistemidir. İZBAN A.Ş. bu büyüklükte bir kent içi raylı sistemini işletecek ilk kuruluştur.

-Yerel ve genel yönetimin temsilcisi olan İzmir Büyükşehir Belediyesi ile TCDD ilk kez bir toplu ulaşım sistemi projesini hayata geçirmiş ve iki kurumsal ortağın hissedar olduğu İZBAN A.Ş. ye işletim hakkını vermiştir.

-Çiğli’de kurulan İZBAN A.Ş. bakım onarım ve depo alanı gerek büyüklüğü gerek sahip olunan teknik teçhizatın modernizasyonu bakımından Türkiye’de ilk olma özelliği taşımaktadır.

-TCDD tren hattı üzerinde banliyö işletmeciliği yapan ilk şirket İZBAN A.Ş. dir.

-1856 da işletmeye başlayan İzmir-Aydın demiryolu; Anadolu topraklarındaki ilk demiryolu işletmesidir. Aynı güzergahta hizmet verecek olan İZBAN A.Ş. modern banliyö işletmeciliği yaparak, Anadolu topraklarında bir ‘ilk’i daha gerçekleştirmiş olmaktadır.

Söz konusu işler etaplar halinde projelendirilip, ihale edilmiştir. Tüm etapların yapımı tamamlanmıştır. Alsancak-Cumaovası arasında yer alan Güney Hattında 30 Ağustos 2010 tarihinden itibaren , Kuzey Hattında ise 05.12.2010 tarihinden itibaren Çiğli İstasyonuna kadar olan bölümü yolculu ön işletme yolcu taşımacılığına başlanılmıştır. 31.01.2011 tarihinden itibaren de sistemin tamamı işletmeye alınmıştır.

Sistemin öncelikle Menderes’ten Torbalı’ya kadar uzatılması için TCDD ile protokol imzalanarak projenin hayata geçirilebilmesi için mühendislik hizmetleri ihalesi yapılmıştır
İBSGP kapsamında yapılan işler ana hatları ile;

• Giriş/çıkış rampaları hariç, tünel uzunlukları yaklaşık 1900 m olan Karşıyaka tüneli ile 480 m olan Şirinyer tüneli (rampa toplam boyları her bir tünel için yaklaşık 1000 m.) olmak üzere 2 tünel,

• 4 adedi (3 Karşıyaka + 1 Şirinyer) tünel içinde, 18 adedi de yer üstünde olmak üzere toplam 22 adet yeni istasyon,

• 9 adet değişik düzeylerde iyileştirilen TCDD ye ait mevcut istasyon,

• Sistemin tam korumalı olmasını sağlamak üzere, uygun görülen çeşitli bölgelerde, toplam 11 adet karayolu alt ve üst geçit ile gereken sayıda yaya geçidi,

• Diğer ulaşım sistemleri ile entegrasyonu sağlayacak aktarım istasyonları,

• E/M işler (İstasyon Donanımları, Güç Temini, Sinyalizasyon, Telekomünikasyon, Kontrol Merkezi, Tünel Ekipmanları, Gereken Ek Elektrifikasyon İşleri)

• 33 adet Elektrikli tren seti (EMU) temini,

• Araçlar için depo ve atölye tesisleri,

• Tren setlerinin bakım ve onarımları için Çiğli’de depo ve atölye tesisleri, Cumaovasında depo tesisleri.

Banliyö Sistemi ile halen çalışmakta olan mevcut hafif raylı sistem arasındaki yolcu aktarımı Halkapınar İstasyonu’nda gerçekleştirilmektedir.

Ancak Halkapınar Metro ve Banliyö İstasyonlarını birbirine bağlayan yaya köprüsü genişliğinin yetersiz olması sebebi ile yeni yaya üstgeçitlerinin yapımına başlanacaktır. Yapım için ihalesi tamamlanmış ancak işin yapımına projelerin TCDD onayından sonra başlanacaktır. Ayrıca bu işletme sistemi Halkapınar İstasyonunda aşırı bir yoğunluğa ve yolcuların zaman kaybına neden olmasından dolayı Hafif Raylı Sistemi Hilal istasyonunda, Banliyö sistemine ait olacak aktarma İstasyonu yapılacaktır. Mevcut Halkapınar aktarma istasyonuna alternatif olarak yapılacak bu istasyon ile yolcuların zaman kazanmaları sağlanmış olacak ve Halkapınar’daki yoğunluk paylaşılmış olacaktır. Bu kapsamda ön ve uygulama projeleri hazırlanmış olup projelerin TCDD onayından sonra yapım aşamasına geçilecektir. (İş firmaya teslim edildi ve inşaatın başlaması bekleniyor.)


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
 
 Mesaj BaÅŸlığı: Re: Ä°zmir Metrosu / Ä°ZBAN
MesajGönderilme zamanı: 07 Åžub 2015 01:25 
Çevrimdışı

Kayıt: 12 Eyl 2012 10:33
Mesajlar: 217
Konum: Ä°zmir-Antalya
[b]İzmir Metrosu Evka 3 - Üçkuyular Hattı

Resim


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
 
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni baÅŸlık gönder BaÅŸlığa cevap ver  [ 4 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
GeçiÅŸ yap:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye
[ Time : 0.030s | 12 Queries | GZIP : Off ]
10lineweb