Güncel Ulaşım

Türkiye'nin Ticari Ulaşım Araçları ile İlgili Haber ve Fotoğraf Arşivi
Zaman: 21 Ara 2024 13:53

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]




Yeni baÅŸlık gönder BaÅŸlığa cevap ver  [ 34 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2, 3, 4  Sonraki
Yazar Mesaj
 Mesaj BaÅŸlığı: Mercedes-Benz (Åžehirlerarası/Turizm)
MesajGönderilme zamanı: 19 AÄŸu 2013 23:28 
Çevrimdışı
Site Yöneticisi

Kayıt: 18 Ara 2009 23:45
Mesajlar: 697
Mercedes-Benz'in şehirlerarası ve turizm taşımacılığı için kullanılan modelleri hakkındaki bilgi ve yorumlarımızı bu başlık altında paylaşalım.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
 
 Mesaj BaÅŸlığı: Re: Mercedes-Benz (Åžehirlerarası/Turizm)
MesajGönderilme zamanı: 20 AÄŸu 2013 21:56 
Çevrimdışı
Site Yöneticisi

Kayıt: 11 Nis 2009 23:41
Mesajlar: 42475
Mercedes-Benz Türk A.Ş. 2007 son çeyreğinde 15 RHD ve 17 RHD olarak,2010 son çeyreğinde ise 16 RHD olarak yurtiçi pazara sürdüğü,üretiliş amaç ve hedefi ilk olarak turizm,kısa ve orta mesafede hizmet veren alıcılar olan Tourismo modeli son dönemde gerçekten büyük satış rakamlarıyla karşımıza çıkıyor.Her ne kadar sektör içindeki söylentiler doğal olarak Travego'yu aratıyor desede,Tourismo sadece ülkemizde değil,Avrupa'daki ülkeler içinde de gerek sayı gerekte memnuniyet olarak iyi bir noktada olduğunu her defasında bir kez daha kanıtlıyor.Ayrıca Mercedes-Benz Türk'ün Tourismo 15 ve 16'da kullandığı daha önce Intouro modelindeki motoru revize ederek Avrupa normlarına uygun bir şekilde geliştirerek 15 ve 16 modelinde karşımıza çıkarıyor.Bilindiği üzere Intouro motoru Mercedes-Benz'in Ticari araçları arasında yakıt konusundaki en cimri motoru olarak kabul görülebilir.Sonuçta Euro normlarına göre geliştirilerek her geçen yıl bu tasarruf doğal olarak daha da artmaktadır.Tourismo'nun en önemli tutulma sebebi yakıt konusundaki cimriliği olsa gerek.Tourismo 17'de ise 15 ve 16'daki motorun kullanıldığını söylemeyemem.Tourismo 17'de kullanılan motor,Travego 15 motoru olmakla birlikte,özelliklede 2010 son çeyreğinde MBT'nin Tourismo 16'yı piyasaya sürmesiyle iç pazardaki satış rakamı bir elin parmağını bile geçtiği söylenemez.Sizlerin de bu konudaki düşüncelerinizi ve yorumlarınızı bekliyorum!!!

_________________
Fotoğraflarımızda saydam imza kullanmamızın sebebi,büyük emek ve zahmet ile çekip sizlerle paylaştığımız fotoğrafları çalan emek hırsızlarını engellemektir.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
 
 Mesaj BaÅŸlığı: Re: Mercedes-Benz (Åžehirlerarası/Turizm)
MesajGönderilme zamanı: 20 AÄŸu 2013 22:39 
Çevrimdışı
Site Yöneticisi

Kayıt: 12 Nis 2009 14:58
Mesajlar: 7400
Mercedes Benz Tourismo modelinin atasının Intouro modeli ve O 403 RHD(O 350)modelinin karışımı olduğunu düşünüyorum.Şimdiler de mazot fiyatlarının ve ilave maliyetlerin yüksek olması işletmecileri hem az mazot sarfiyatı yapan,hem de düşük maliyetli araçlara yöneltti.Bu araçlarında başında hiç şüphesiz ki Tourismo modeli karşımıza çıkmaktadır. Travego kadar peronda yüksekliği ile boy gösteremese bile sessizliği düşük yakıt tüketimi özellikle 2010 yılının son çeyreğinde yurtiçi pazara sürülen 16 Rhd modelinin 50 kişilik olması ile avantaj sağlamaktadır. Tourismo 15 ve Tourismo 16 Rhd modellerinin uzun rampalarda Travego' ya göre zorlandığı da bir gerçek;tabi Tourismo 15 RHD ve Tourismo 16 Rhd modellerinde kullanılan motorunda Travego' ya göre küçük olduğunu da unutmamalıyız. Tourismo modelinin diğer eksi yönü ise softline koltuk olmasından dolayı orta ve uzun mesafede tercih edenler için sıkıntılı olacağı görüşündeyim.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
 
 Mesaj BaÅŸlığı: Re: Mercedes-Benz (Åžehirlerarası/Turizm)
MesajGönderilme zamanı: 20 AÄŸu 2013 23:23 
Çevrimdışı
Site Yöneticisi

Kayıt: 11 Nis 2009 23:41
Mesajlar: 42475
Tourismo'nun koltuk sayısına ilaveten aracı alırken 16 modelini baz alırsak arkayı 5'li,MBT'nin Tourismo'ya ön dolap koymaması ve opsiyon olarakta sunmamasından ötürü ön hostes koltuğunu da 2'li olarak alan işletmeci için araç 53 kişilik.Böyle düşünen ve araç alımını bu şekilde yapan özellikle kısa yol işletmecileri mevcut.Temsa Safir'de ise koltuk opsiyonu daha çeşitli.Yanılmıyorsam standart olarak 46,50,52 ve 54 şeklinde...

_________________
Fotoğraflarımızda saydam imza kullanmamızın sebebi,büyük emek ve zahmet ile çekip sizlerle paylaştığımız fotoğrafları çalan emek hırsızlarını engellemektir.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
 
 Mesaj BaÅŸlığı: Re: Mercedes-Benz (Åžehirlerarası/Turizm)
MesajGönderilme zamanı: 28 AÄŸu 2013 23:22 
Çevrimdışı
Site Yöneticisi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 13 May 2010 06:50
Mesajlar: 38775
Travego 15 SHD, son satışlarda da bayağı ilgi gördü ve sürücülerden tam not aldı. Travego 15 SHD şehirlerarası otobüs modellerinin içinde lider bir araç.

_________________
Fotoğraflarımızda saydam imza kullanmamızın sebebi,büyük emek ve zahmet ile çekip sizlerle paylaştığımız fotoğrafları çalan emek hırsızlarını engellemektir.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
 
 Mesaj BaÅŸlığı: Re: Mercedes-Benz (Åžehirlerarası/Turizm)
MesajGönderilme zamanı: 22 Eyl 2013 20:40 
Çevrimdışı
Site Yöneticisi

Kayıt: 12 Nis 2009 14:58
Mesajlar: 7400
Travego ve Tourismo bir yana; biraz da kalplerimizde yeri başka olan O 403 modeli hakkında da konuşsak nasıl olur sizce ?.. Hepimizin söyleyeceği çok söz var O 403' le ilgili.Biraz hafıza tazeleyip O 403' ün fiyat listesine bakmak güzel olur değil mi ?..

Resim


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
 
 Mesaj BaÅŸlığı: Re: Mercedes-Benz (Åžehirlerarası/Turizm)
MesajGönderilme zamanı: 22 Eyl 2013 20:54 
Çevrimdışı
Site Yöneticisi

Kayıt: 11 Nis 2009 23:41
Mesajlar: 42475
Bu güzel paylaşımı için Ahmet ağabeyime bir teşekkürü borç bilirim.O 403'ü anlatmak,tarif etmek için kelimeler kifayetsiz kalıyor benim için.Üretildiği dönemin,zamanının tartışmasız en çok tutulan aracı.Şimdilerde teknolojinin gelişimine entegre olan çıkan yeni model otobüsler arasında ne kadar şehirlerarası çalışan otobüsler içinde peronda kendine eskisi gibi yer bulamasada,turizm sektöründe sıklıkla görülebilmektedir.Personel servisi olarak otobüs tipi seçen firmalar ve aldıkları işe göre firmaların büyük otobüs çalıştırmak zorunda kaldığı hal ve durumlarda da zamanında bu açığı kapattıkları O 302,O 302S,O 303 ve O 304 gibi araçların yerini şuanda alan model O 403'tür.Zaman içinde uzunca konuşup,üzerinde duracağımız O 403 için şimdilik Ahmet Ağabeyimin mesajına atfen bu mesaj ile başlangıç yapalım.

_________________
Fotoğraflarımızda saydam imza kullanmamızın sebebi,büyük emek ve zahmet ile çekip sizlerle paylaştığımız fotoğrafları çalan emek hırsızlarını engellemektir.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
 
 Mesaj BaÅŸlığı: Re: Mercedes-Benz (Åžehirlerarası/Turizm)
MesajGönderilme zamanı: 24 Eyl 2013 23:39 
Çevrimdışı
Site Yöneticisi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 13 May 2010 06:50
Mesajlar: 38775
Mercedes-Benz O 403, benim için yeri ayrı olan bir otobüstür. 1995-2007 arası yapılan satışlar bunun en güzel örneğidir. O 403 neredeyse tüm firmalarda hizmet vermiştir. Bu bile bence çok iyi bir başarıdır. Ama artık günümüzde Sercan Ağabeyimin dediği gibi personel servisi ve turizm sektöründe kullanılmaktadır.

_________________
Fotoğraflarımızda saydam imza kullanmamızın sebebi,büyük emek ve zahmet ile çekip sizlerle paylaştığımız fotoğrafları çalan emek hırsızlarını engellemektir.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
 
 Mesaj BaÅŸlığı: Re: Mercedes-Benz (Åžehirlerarası/Turizm)
MesajGönderilme zamanı: 03 Eki 2013 21:36 
Çevrimdışı
Site Yöneticisi

Kayıt: 12 Nis 2009 14:58
Mesajlar: 7400
viewtopic.php?p=15982#p15982


Cihan Güldiken abimizin mesajında o dönemlerin gözde araçları görülmektedir. O 403 ve dönemini anlamamız için Intouro modeline de bakmamız gerekir diye düşünüyorum.Peki Intouro hakkında bilgimiz neler fiyat ve donanım listesiyle o günlere bir gidelim değil mi ?..

Resim


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
 
 Mesaj BaÅŸlığı: Re: Mercedes-Benz (Åžehirlerarası/Turizm)
MesajGönderilme zamanı: 28 May 2014 21:51 
Çevrimdışı
Site Yöneticisi

Kayıt: 11 Nis 2009 23:41
Mesajlar: 42475
Tourismo son yıllarda ülkemizde yüksek satış rakamları ve genel anlamdaki müşteri memnuniyetiyle gözde haline gelmiştir.Yalnız unutulmamalıdır,genel anlamda yazmak istiyorum.Tourismo'nun Türkiye tanıtımı ve pazara sunulmasıyla satın alan,sıcak bakan veya uzak duran firmalar ile şimdi satın alan,sıcak bakan veya uzak duran firmalar.İlk çıktığında şahıslarında çalıştıkları yer gereği bagaj yok,veya peron arabası değil gibi tabirleri,ülkemizin önde gelen şehirlerarası yolcu taşıma firmaları ile turizm sektöründe önde gelen firmaların ilk çıktığındaki bakış açılarıyla,şimdiki bakış açıları çok çok farklı.Bizler daha önceki dönemlerde kendi aramızda çok konuşmuştuk 2+1 olarak çok ideal bir araç olduğunu.Ama nedense yıllar sonra değeri bilindi bu konuda.İkinci el araçları toplatarak 2+1 koltuk düzeniyle farklı hizmet vermeyen çalışan lider firmalar,Yeni Safir'in çıkması ve buna karşın Mercedes-Benz Türk'ün Tourismo 16'yı piyasaya sürmesiyle 2+1 araç filolarını halen de devam etmek olduğu gibi sıfır araçlardan oluşturmaya başlamışlardır.

_________________
Fotoğraflarımızda saydam imza kullanmamızın sebebi,büyük emek ve zahmet ile çekip sizlerle paylaştığımız fotoğrafları çalan emek hırsızlarını engellemektir.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
 
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni baÅŸlık gönder BaÅŸlığa cevap ver  [ 34 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2, 3, 4  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
GeçiÅŸ yap:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye
[ Time : 0.040s | 12 Queries | GZIP : Off ]
10lineweb