Karsan,Jest modeli ile şuanda İstanbul başta olmak üzere,Türkiye genelinde azımsanmayacak satış rakamlarına ulaşmıştır.Bireysel şahıslar dışında,belediyelerin de ilgisini çeken araç haline gelmiştir.Peki Karsan'ı bu kadar öne çıkaran ve büyük rağbet görmesini sağlayan temel sebepler nelerdir?
Benim bu konudaki öngörüm,Magirus-Deutz olarak başlayıp Otokar olarak devam edilen ve son olarak gelinen bu noktada Otokar'ın otobüs konusunda büyük ihaleler kazanması,yurtiçindeki bir çok belediyeye ve şahsa araçlar satmasının yanında ihracat olarakta yukarılara oynaması,minibüse eskisi kadar önem vermemeleri ve son olarak bunları takiben son ürettiği minibüs olan M-2010 üretimini durdurması.Otokar dışında,diğer firmalarında bu konuda büyük ve net adımlar atmaması Karsan'ı Jest modeliyle son dönemlerde bir adım önde çıkarmıştır.Bakıldığı zaman Jest dışında üretilen ve hatlı minibüs olarak karşımıza çıkan araçlar belli bir dizayn işlemleri sonucu çalışmaya başlıyor.Direk fabrikadan hatlı minibüs konseptiyle üretilip satışa sunulan Jest,dizayn ve marka takıntısı olmayan esnafın,ee bir de buna yakıt tasarrufunu katacak olursak cezbedici bir hal alıyor.Ben aslında yıllardır Anadolu Isuzu ve Temsa gibi firmalardan bu konuda bir çalışma bekledim.Daha öncede yine sitede bunu paylaşmıştım.Ama soyut ve somut bir adım henüz görmedim.
Jest hakkındaki şahsi görüşüm,işte yüzde yüz minibüs budur değil,ama bakıldığı zamanda sonuçta ticari araç,sabahtan akşama kadar kontak kapatmadan çalışıyor,doğal olarak mazotuda ithal eden bir ülkeyken herşeyden önce esnaf yakıta bakıyor.Son dönemlerdeki satışlarında önceki alımlardan ve bu araçların çalışmasıyla ortaya çıkan sonuçlarla paralel olarak öncelikli yakıt indeksli olduğunu düşünüyorum.
_________________ Fotoğraflarımızda saydam imza kullanmamızın sebebi,büyük emek ve zahmet ile çekip sizlerle paylaştığımız fotoğrafları çalan emek hırsızlarını engellemektir.
|