Mercedes-Benz Türk’ten Tourismo 2+1 / VIP
Mercedes-Benz Türk A.Ş. tarafından halen üretilmekte olan,ülkemizde 2007 yılında yapılan Türkiye turuyla tanıtılan ve aynı yıl içerisinde seri üretimle yurtiçi satışlarına başlanan Tourismo RHD,artık fabrikadan 2+1 olarak çıkabilecek.İlk olarak,daha önce ilgili başlıklarda da bahsettiğimiz gibi 2007 yılında 15 RHD ve 17 RHD modellerini yurtiçine tanıtan MBT,16 RHD modelini ise 2010 yılı son döneminde yurtiçine tanıtarak satışa sunmuştur.İlk olarak değilde,3 yıl gecikmeyle satışa sunulan 16 RHD modeli,sektör içinde ve sektörü az da olsa takip eden birinin de bildiği gibi 16 RHD modelinin benzeri Temsa’nın 2009 son çeyreğinde tanıtarak satışa sunduğu Safir II modeline olan talebe karşı olmuştur.16 RHD modeli iki versiyonuyla MBT tarafından 2010 yılına kadar ihracat olarak satıştaydı.Şuan da yurtiçi dışında halen ihracat araçları arasında olmaya da devam etmektedir.
Yaklaşık olarak 15-20 gün içinde MBT tarafından 2+1 tanıtımı ve lansmanı yapılacak olan Tourismo’nun,Vip konusunda çok geç kalındığı barizdir.Bazen burada dile getirdiğimiz gibi ilk çıktığı dönemlerde özellikle o dönem Kâmil Koç’taki Man Fortuna’ları baz alarak onlarla kıyas yaparak,Tourismo’nun da 2+1’e yatkın bir araç olabileceğini özellikle aramızda yaptığımız konuşmalarda söylüyorduk.Ancak 2007’den bu yana geçen 8 yıl içinde,fabrika çıkışlı olarak verilmemesi ve lansmanının yeni yapılacak olması büyük bir dezavantaj.Ama markaya olan güven ve bağlılık dezavantajları avantajlara çevirebilir.Mercedes-Benz’in bu konuda bu zamana kadar kırmızı çizgilerinin olması,sadece Travego’yu 2+1 olarak sunması,ancak müşterilerinde 2+1 Travego’ya aracın segmenti ve yapısı gereği çok fazla yanaşmaması ve özellikle de en büyük sebebi,Mercedes-Benz’in rakipleri olan Temsa ve Man’ın bu konuda büyük adımlar atması MBT’nin pazar payına direk katkı yapmıştır.Temsa’nın Safir II ile 2+1’e düşük yakıt ve işletme maliyeti ve yüksek motor gücüyle cevap vermesi,son dönemde de 2+1 araçlara olan rağbet ile Temsa sektöre resmen farklı bir boyut kazandırmış oldu.Man’ın ise son yıllarda Man Fortuna’yı motor olarak daha çevreci ve cimri hale getirerek 2+1 olarak lanse etmesi ve büyük firmalardan aldığı siparişlerle satışlar yapması pastayı iyice bölmüştür.Ancak Tourismo konusunda dikkat edilmesi ve hatırlanması gereken birkaç nokta var.
Bunlardan bir tanesi;
*Özellikle Mercedes-Benz’in sağlamış olduğu güven ve müşteri ilişkilerine dayalı olarak,esnafın Tourismo’yu sıfır veya 2.el olarak 2+2 düzende alıp,dışarıda 2+1’e çevirmesi.
*Diğer bir nokta ise şuan da 2+2 olarak 46 FV 400 plakasıyla Çavuşoğlu Aksu Turizm’de çalışmakta olan Tourismo 16’nın,Busworld 2012 Fuarı’nda 2+1 olarak tanıtılması.
Verdiğimiz maddelerden yola çıkacak olursak;
Sektörün Mercedes-Benz’e olan güveninden gelen,başka firmaların fabrika çıkışlı 2+1 araçları olduğu halde,Mercedes-Benz’ten standart düzen Tourismo alıp,dışarıda 2+1’e çevirmeleri.Özellikle de bunlara örnek Metro,Pamukkale,Kâmil Koç gibi firmaları gösterebiliriz.Ancak 2012’de bile geç kalınmış bir durum olan 2+1 Tourismo’nun devamındaki dönemlerde sektörde yüksek düzey 2+1 araç talep gördüğü halde neden 2+1 verilmemesini yıllardır anlayabilmiş değiliz.Bunun tamamen markanın prensipleri ve pazarlama stratejisiyle alakalı bir durum olduğunu düşünüyoruz.Ayrıca diğer bir nokta ise,esnafın artık gösterişli,albenisi olan araçtan ziyade,işletme giderlerini düşüren araç tiplerine yönelmesi bunun sonuçlarındandır.Tahmin ediyoruzki,bundan sonra çıkan veya çıkacak olan modellerde öncelikli olarak bu konular ele alınacak gibi.
_________________ Fotoğraflarımızda saydam imza kullanmamızın sebebi,büyük emek ve zahmet ile çekip sizlerle paylaştığımız fotoğrafları çalan emek hırsızlarını engellemektir.
|