Güncel Ulaşım

Türkiye'nin Ticari Ulaşım Araçları ile İlgili Haber ve Fotoğraf Arşivi
Zaman: 29 Mar 2024 15:05

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]




Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 38 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3, 4  Sonraki
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Re: Mercedes-Benz Yeni Travego
MesajGönderilme zamanı: 26 Şub 2016 22:54 
Çevrimdışı
Site Yöneticisi

Kayıt: 11 Nis 2009 23:41
Mesajlar: 41012
Resim

Resim

_________________
Fotoğraflarımızda saydam imza kullanmamızın sebebi,büyük emek ve zahmet ile çekip sizlerle paylaştığımız fotoğrafları çalan emek hırsızlarını engellemektir.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
 
 Mesaj Başlığı: Re: Mercedes-Benz Yeni Travego
MesajGönderilme zamanı: 26 Şub 2016 23:01 
Çevrimdışı
Site Yöneticisi

Kayıt: 11 Nis 2009 23:41
Mesajlar: 41012
Resim

Resim

Resim

_________________
Fotoğraflarımızda saydam imza kullanmamızın sebebi,büyük emek ve zahmet ile çekip sizlerle paylaştığımız fotoğrafları çalan emek hırsızlarını engellemektir.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
 
 Mesaj Başlığı: Re: Mercedes-Benz Yeni Travego
MesajGönderilme zamanı: 26 Şub 2016 23:06 
Çevrimdışı
Site Yöneticisi

Kayıt: 11 Nis 2009 23:41
Mesajlar: 41012
Resim

Resim

_________________
Fotoğraflarımızda saydam imza kullanmamızın sebebi,büyük emek ve zahmet ile çekip sizlerle paylaştığımız fotoğrafları çalan emek hırsızlarını engellemektir.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
 
 Mesaj Başlığı: Re: Mercedes-Benz Yeni Travego
MesajGönderilme zamanı: 26 Şub 2016 23:06 
Çevrimdışı
Site Yöneticisi

Kayıt: 11 Nis 2009 23:41
Mesajlar: 41012
Resim

Resim

_________________
Fotoğraflarımızda saydam imza kullanmamızın sebebi,büyük emek ve zahmet ile çekip sizlerle paylaştığımız fotoğrafları çalan emek hırsızlarını engellemektir.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
 
 Mesaj Başlığı: Re: Mercedes-Benz Yeni Travego
MesajGönderilme zamanı: 27 Şub 2016 01:11 
Çevrimdışı
Site Yöneticisi

Kayıt: 11 Nis 2009 23:41
Mesajlar: 41012
Sektörün büyük bir merak ve heyecanla beklediği Yeni Travego nihayetinde tanıtıldı.Bizler de bu ana tanıklık etmek,bilgi edinmek ve fotoğraf çekip paylaşmak adına oradaydık.Genel olarak organizasyon konusunda Mercedes-Benz’in eline kimsenin su dökemeyeceği bir kez daha kanıtlandı herhalde.Organizasyonu kime sorsanız 10 üzerinden değerlendirildiğinde 7’den aşağı puan vereceğini zannetmiyorum.Herkesin bakış açışı elbet farklıdır,ancak organizasyon konusunda hemen hemen herkesin aynı görüşü savunacağını düşünüyorum.

Peki bizler ne bekliyorduk? Ne gördük? Ne görmedik? Değerlendirmelerimize ufaktan başlayalım.

Öncelikli olarak şahsen Travego’yu bir otobüsten daha fazla ayrı bir bakış açısıyla seven insanlardan biri olarak,zaten bizim için bu modelin üstüne çıkabilecek her model kabul edilemezdi.Araç genel olarak eski Travego’nun opsiyonel olarak sunulan bir çok donanımının bu araçta standart hale gelmiş versiyonu olarak karşımıza çıktı.Bizim,özellikle de benim bu konudaki tek itirazım aracın “Travego” adıyla piyasaya sunulması oldu.Bunu sorduğumuzda ise Mercedes-Benz’in amacının tıpkı otomobilde olan G serisi gibi tamamen efsaneleşmiş bir modeli hem yaşatmak,hemde sektörün ve herkesin bu aracı bildiğinden ve bu isme alıştığından algısal nitelikte devamı değerlendirmesiyle karşılaştık.4.nesli üretilmiş olan Travego yerine,daha öncekilerden özellikle genel hatları ile ayrılan bir arabanın ismine Travego demek benim için mazareti olmayan bir durum.Benim için Travego bu haliyle değil,2005 ile 2015 arasında üretilmiş haliyle Travego’dur.Bu benim görüşümdür.Kabul eden olur,etmeyen olur,saygı duyarım.Peki Mercedes-Benz bu araca başka isim verse satamayacakmıydı? Veya insanlar aracın ismine bakarak mı satın alıyor? Bazı insanlar için isim önemli olabilir,ama ana unsur bu mudur ? Ana unsur isim ise enteresan isimlerle piyasaya girmiş otomobil modelleri var özellikle.Citröen demem yeterli olacaktır umarım.Anlayanlar anladı.Otomobilden bilhassa örnek vermek istedim,bize de örnek otomobilden verildi.Tamamen göreceli yaklaşım.

Aracı Travego ismiyle değerlendirmezsek,özellikle donanımı ile dolu dolu bir otobüs karşımızda.Bir çok konuda donanım olarak bir önceki Travego’ya göre doğal olarak önde olacağı belliydi.Özellikle 2015 Travego’larda opsiyon bir çok donanım bu araçla standart geliyor.Ancak yılın 2016 olduğunu tekrar hatırlatmak ister,bir çok standart donanımın daha önceki araçlarda da olması gerektiğini özellikle araç sahiplerinin görüşlerinden yola çıkarak belirtmek isterim.Örnekte vermem gerekirse ekranlı teyp,veya başka bir isimle double teyp.Bu araçta standart ancak eski Travego’larda sadece yeri mevcut,reklam amaçla tanıtılan araçta bulunmaktaydı.Bunun dışında standart bir donanım olarak hiç karşımıza çıkmadı.Hatta sektörde oranın adı çakmak ve telefonluk olarak anılmaktaydı.Otobüse şekil ve sektöre çıkardığı modellerle yön veren bir firmanın belki çok basit donanımları sunmaması şuana kadar eksi,ama bundan sonra artı olacaktır diye düşünüyorum.Birde arka geri görüş kamerası var.Henüz standart olarak Türkiye'ye sunulan Mercedes-Benz otobüslerinde yeni görmüş oluyoruz.Basit ama önemli detaylar var.Dolu dolu bir otobüs karşımızda duruyor.Ne kadar beğenmeyenler olsada,benim beğenmeme gerekçem isminden gelmekte.İsim dışında güncel modeller içinde kendi segmentinde rakipsiz yoluna devam edeceğini düşünüyorum.

Önceki Travego’ya göre elbet donanımlı olması,doğal olarak fiyatına da etki edecekti.Maliyetler elbet arttı.Ama daha öncede belirttik.Bu araç Daimler markalarından biri olan Setra esintileri de taşıyor diye.Konsol ve düğmeler,koltuklar ve Setra 500 serisinde görmüş olduğumuz ayarlanabilir koltuk kafalıkları,aynalar Setra araçlarda gördüğümüz detaylar.Malzeme kalitesine en ufak bir toz kondurmak yanlış olacaktır.Bu konuda belirli bir standartı olan bir firmanın genel olarak ürünlerinde de belli bir çizgisi olduğu aşikardır.Ancak doğal olarak bu zamana kadar ürettiği otobüslerde kullandığı kendine has ve özgü tasarımlarla ortaya çıkan hususları genel olarak bu araçta göremiyor olmak belki insanları düşündürüyor olabilir.Daimler araçlarında kullanılan malzemenin belki üretim sayısı artırılarak bu araca da geliyor olması hep bizim maliyet açısından müşteriye iyi yönde yansıyacağını düşündürmüştü.Çünkü belirli parçalar zaten mevcut diğer araçlarda kullanılan parçalar olması,hatta bu araçla birlikte ilgili parçanın üretim sayısının artarak o parçadaki maliyetin düşüyor olması müşteriye yansır mı diye düşünmüştük.Ancak aracın fiyatı 300-305 bin euro gibi lanse edildi.Bu fiyatın belirli bir satış adedine ulaştıktan sonra aşağı çekilebileceğini düşünüyoruz.Her ne olursa olsun yeni bir ürün,ama bu yeni ürün gibi görünen,ama bu sınıfta bir araç için belki de olmayan rakiplere karşı tedbiri barındırmıyordu.Bu da araçta standartın yükseğe çekilmesiyle ve Mercedes-Benz’in belirli bir fiyat politikası olmasıyla orantılı olabilir.

Bir başka edindiğimiz bilgi ile devam edecek olursak bu 2+1 olayıdır.MBT’nin şuan için aracı orijinal olarak 2+1 vermeyecek olması bana göre bir eksi olarak gözükmekte.2+1 olayını tamamen sevmeyen biriyim ancak,sektörün 2+1’e olan ilgisinin dingilli araç satışını direk olarak etkilediğini hem söyleyen,hem kabul eden bir üretici firma için bu aracın dingillisi olmayacağı gibi 2+1’inin de şuan için olmayacak olması bana göre handikap.Ayrıca söylenen bir başka durum aracın 2+2’ye konfor olarak ayrı bir boyut kazandıracağı ve gerekliliğiydi.Sonuna kadar katılıyorum,ancak malesef sektör bunu böyle görmüyor.Yolcular 2+1 araçlara alıştı.Bir dönem aracınız sıfır dahi olsa koltuk arası TV yoksa,eski gözüyle bakan yolcu,şimdi de 2+1 aracı olmayan firmaya bu gözle bakar oldu.2+1 olsun 2005 Travego 17 SHD olsun.Yolcu için artık 2+1 olması önem arz ediyor aracın.Eskiden 2+1 araç denk gelirmi diye bekleyen yolcu,şimdilerde özellikle 2+1’e bilet almak için büyük firmalarda çok fazla çaba sarf etmesine gerek kalmıyor.Büyük firmaların neredeyse filosunun büyük bir kısmını 2+2’den çok,2+1 araçlar oluşturmaya başladı.Kendimden örnek verecek olursam inanın seferler içinde mumla arıyorum gideceğim yere 2+2 araç varmı diye.Bazen 2+2 çıkacak saate bile 2+1 araç gelebiliyor.1 yaşını doldurmamış arabaları bile orjinalliği veya garantiden çıkması bile göze alınarak 2+1’e çeviriyorlar.Lansmandaki 7 aracın içinden en az bir tanesinin 2+1 olmasını beklerdim.Çünkü sektörde tanıdığım birkaç otobüsçü ağabeyimin özellikle Yeni Travego’yu 2+1 için beklediğini biliyordum.İşin aslında çıktığı nokta uçakta koltuk sayısı artarken,otobüste düşmesi.Bu olayın başka bir boyutu belki ama,sektörün belki geldiği noktayı gösteriyor,karar ve yorum okuyanın ve gözlemleyenin olsun.

Değerlendirmelerimize devam edecek olup,herkese iyi forumlar dilerim…

Gelecek Sefer Başlıyor,Yolun Açık Olsun Yeni Travego... ;)

_________________
Fotoğraflarımızda saydam imza kullanmamızın sebebi,büyük emek ve zahmet ile çekip sizlerle paylaştığımız fotoğrafları çalan emek hırsızlarını engellemektir.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
 
 Mesaj Başlığı: Re: Mercedes-Benz Yeni Travego
MesajGönderilme zamanı: 28 Şub 2016 03:08 
Yeni Travego en sonunda lansmanını yaparak piyasaya girdi,yeni donanımlar,renk seçenekleri göğüslük ve koltuklar artışı,lakin daha önce Hindistan'da piyasaya verilen kasanın bir benzeri,ön ve yan profil berbat,beğenilmeyen rakibi çakma denilen Temsa daha asil duruyor,fiyatı 305 ilee 315 bin euro arasında şayet Temsa 230 ya da 240 bin paritesinde servis desteği araç geri alım garantisinde bulunursa,yeni Travego'ya nal toplatır artı plus modeli önümüzdeki günlerde farkını ortaya koyacak aslında da 2+1 furyası almış başını gitmişken 2+2 de Travego değil 13 metrelik temsa 2+1 maraton daha avantajlı sırf bu yüzdende büyük orta şirketlerin ve şahısçıların tercihi olacaktır zamanlada göreceğiz benim asıl favorim 13 mt lik 2+1 maraton hele 230 ya da 240 bin olursa alacağım araç odur. ;)


Başa Dön
  
 
 Mesaj Başlığı: Re: Mercedes-Benz Yeni Travego
MesajGönderilme zamanı: 29 Şub 2016 02:03 
Çevrimdışı
Site Yöneticisi

Kayıt: 12 Nis 2009 14:58
Mesajlar: 7400
Resim

Resim

Resim

Resim

Resim


Beklenen oldu ve sonunda Yeni Travego "Gelecek Sefer Başlıyor" sloganı ile sektöre tanıtıldı.Birçok esnafın belki de kaderini değiştirecek,yolunu çizmesini sağlayacak bu aracı sonunda gördük.İster kaptan,ister yolcu,ister meraklısı olalım hepimiz şehirlerarası otobüs gördüğümüzde kocaman heybetli tasarımıyla bizleri büyüleyen bir araç görmeye yıllardır alıştık.Ancak Yeni Travego için bu bence söz konusu değil.Herşey tabii ki aracın görüntüsün de değil ama 2015'e kadar gelen harika tasarımdan sonra bu tasarımı görünce de üzülmemek elde değildir.MBT yetkilileri en büyük yıldızın şuana kadar bu araçta kullanıldığını söylemişti.Yanlış bilmiyorsam en büyük yıldız şeklinde arma Travego'dan önce Mercedes Benz Actros'ta kullanılmıştır.Sırf Yeni Travego ile başladı demek doğru olmaz diye düşünüyorum.Sonuç itibariyle ortada yılların emeği olan aracı bir anda ne övmek ne de yerin dibine geçirmek isterim.Sonuç itibariyle ticari araç bir çok esnafımızın kaderini değiştirmektedir.Ayrıca her ne kadar beğenmesekte yılların emeği ile tasarlanmış bir araç için tarafsız yorumları yapabilmek için biraz daha zaman geçmelidir.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
 
 Mesaj Başlığı: Re: Mercedes-Benz Yeni Travego
MesajGönderilme zamanı: 29 Şub 2016 21:01 
Çevrimdışı
Site Yöneticisi

Kayıt: 11 Nis 2009 23:41
Mesajlar: 41012
Eleştirilerimizi yaparken olumlu ve olumsuz pencerelerden bakmak gerekir.X firma yaptı iyidir,veya X firma yaptı kötüdür demek düz mantıktan da aşağı kalır.

Mercedes-Benz Yeni Travego’yu tanıttı.Benim ilk eleştirim aracın isminin Travego olmasından yanaydı.Aylar öncesinden sosyal medyaya sızan fotoğraflarda da gördüğüm zaman,tasarımdan çok Travego isminin kullanılmasından hoşnut olmadım.Uzun süre Ar-ge çalışmaları sonucu ortaya çıkan bu modele başka bir isim bulunamazmıydı ? Ama MBT’nin de kendine göre haklı sebepleri var.Modelin efsaneleştiğini ve bu efsaneyi devam ettirmek istediklerini dile getirdiler.Araç donanım olarak değerini bulmuş olsada,dış tasarım olarak belki bulamadı.Göreceli bir yaklaşım,herkesin kendine göre bir bakış açısı ve düşüncesi olabilir.Mesela doğrular ve gerçekler vardır.Limonu ben severim,bir başkası sevmez.Ben seversem bu benim doğrum,başka biri sevmez ise o onun doğrusudur.Ama işin bir de gerçeği vardır,sonuç olarak limon ekşidir.Doğrular kişiden kişiye değişeiblir,ama gerçek bellidir.

Bu bakış açısı ve pencereden bakmamız gerekiyor.Biz Millet olarak önyargılı yaklaşımı,araştırmadan bodoslama konuşmayı ve yorum yapmayı çok severiz.Evet araçlar henüz yollarda boy göstermeye başlamadı.Belirli bir kilometreye ulaşmadı.Bizlerden biri yolculuk etmedi veya sektörden biri alıp,çalıştırmaya veya kullanmaya başlamadı.An itibariyle şuan yapacağımız yorumlar tamamen görmüş olduklarımızdan ibaret olacak.Bir ürün vardır,internetten araştırır bakarsınız,veya mağazada görür incelersiniz ama alıp kullanmadıktan sonra o ürünle alakalı yorumlarınızın belki tam tersi çıkacaktır.Bunu kullanmadan bilemezsiniz.Bu durumda aynen bunun karşılığıdır.MBT’de sonuçta bir araç tasarlarken ve sonuç aşamasına da gelinen süreçte aracı bir çok elekten geçiriyor.İki günlük bir işten bahsedilmiyor burada.Uzun zaman alan ve bir çok malzemenin bir bütün olarak ortaya çıktığı bir şeyden bahsediliyor.Bunların tasarımı,oluşumu,yapımı da bir süreçtir ve ayrı bir emek ister.Ayrıca işin bu kısmında bulunanlara takdire şayan işleri bir saygıyı hak eder öncelikle.Aracın genel olarak eleştirilen tarafı tasarım oldu.Şimdilik tasarımı bir kenara bırakacak olursak,Türkiye yolları Setra’lardan sonra standart donanımı bu kadar yüksek bir aracı ikinci kez görüyor desek şuan için yanlış olmaz.

Genel olarak bakıldığı zaman eski Travego’da opsiyonel gördüğümüz bir çok donanımın standartlaştığı yeni bir araç karşımıza çıkıyor.Araca tasarım olarak baktığımızda,parçaların birleşmesiyle farklı bir oluşum karşımızda.Ancak yenilik olarak bizi Daimler markaları içinde pekte yabancısı olmadığımız parçalarla karşı karşıya bırakıyor.İnsanların belki beklentisi yüksekti bu araçtan her yönüyle,bu beklentiyide yükselten yine MBT’dir.Otomarsan kurulduğundan bu yana Türkiye’deki otobüsçülüğün tarihine damga vuran bir marka sonuçta.Eskiden günümüze çıkardığı modellerin bir çoğu efsaneleşmiş ve piyasaya damga vurmuş.Baktığınızda ölüsü bile gider dediğimiz eski MBT çıkışlı otobüsler hala yollarda görülmekte.İşte belki de bu yüzden beğenmeyenlerin eleştirisi! Benim için öncelikli isminden geliyor.Çünkü Travego bizim bildiğimiz haliyle Travego’ydu.Travego ismiden yola çıkmanın bana göre bir manası yoktu.Daha önceki yorumumda söylemiştim,gerçekten isme bakarak mı araç alınıyor?Araştırılmalı bu konu.Ama bu aracıda Travego ismiyle görmeseydik,bu seferde bazı kesimlerce Travego’dan ne farkı varki? Biraz donanım,biraz tasarım.MBT belki de en büyük işi 2005 yılında yaptı.Öyle bir araç piyasaya sürdüki,bana sorsanız 10 yıl daha ufak rütüşlerle güncelliğini koruyarak üretilebilir.Ve efsaneleşen bu modelin üzerine ne çıksa belki de bu algı oluşacaktı.Bu yüzden Travego ismi seçildi,üzerine muazzam tasarımlarda yapılabilirdi elbet.Ama bundan 20 yıl sonra ben Travego’yu 2005-2015 arasındaki model ile bilmek anmak isterdim.Üzerinden yıllar geçtikten sonra her araç Travego.Biz nasıl anlatacağız,konuşacağız veya anacağız?Aynı şekilde O403’ün 4.nesli üretiliyor olsa,biz O 403’ü nasıl anlatacağız?Model yılını söylemekten başka bir çaresi yok bu işin.Onu da herkes anlayamayabilir,anlatamayabilir veya izah edemeyebilir.

Yollara yeni bir yıldız geldi,hoş geldi.Yeni Travego’nun Yolu Açık Olsun.

Her detayıyla ve yönüyle yorumlarımız devam edecektir...

_________________
Fotoğraflarımızda saydam imza kullanmamızın sebebi,büyük emek ve zahmet ile çekip sizlerle paylaştığımız fotoğrafları çalan emek hırsızlarını engellemektir.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
 
 Mesaj Başlığı: Re: Mercedes-Benz Yeni Travego
MesajGönderilme zamanı: 01 Mar 2016 23:55 
Çevrimdışı
Site Yöneticisi

Kayıt: 11 Nis 2009 23:41
Mesajlar: 41012
Aracı artık bölüm bölüm ele alarak yorumlarımızı detaylandıralım;

Öncelikli olarak genel dış tasarımından bahsetmek gerekirse,yeni bir görünümle bizi karşılayan Yeni Travego ön tekerden arkaya doğru bakıldığında ise hem sağdan,hem soldan bir önceki Travego’nun hemen hemen aynısı.Tek fark iki taraftada bulunan ızgaralar ve ızgara kapakları.MBT araçlarında gördüğümüz 15 modellerinde 5 cam,17 modellerinde 7 cam olayı bu araçla değişiyor.Hem sağdan,hem soldan aracın cam sayısı 6’ya çıkmış.Klima kanadı diye tabir ettiğimiz bölüm ise biraz değişiklikler göstermiş olarak tekrar yerini almış.Yeni Travego’da ise önden arkaya doğru bakıldığında bitiş kısmı eskiye göre biraz daha önde bitiyor.Hemen hemen kapı hizalarında.Eski Travego'da biraz daha geride sonlanıyor.Aracın aynalarına kadar inen bu bölümün,cama da çıkıntı yapmasını henüz anlayabilmiş değilim.Direk düz bir şekilde ayna bölümüyle birleşmiş olsa belki daha hoş bir görüntü olabilirdi.Ayna bölümü ve genel araç hattıyla birleşen bu bölümü hem sağdan,hem soldan karşılayacak şekilde eski Travego’daki gibi düşünülmüş.Ama bana sorarsanız eski Travego’da bu bölüm daha hoştu.Yeni Travego’da bu bölümün biraz sanki yukarıda kalmış olması direk bu bölüme odaklanıldığında anlaşılabilir bir durum oluşturmuyor.Genel olarak bakıldığında da iyi durduğunu söylemek pek mümkün değil. Aynalar ise daha öncede belirttiğimiz gibi Setra 500 serisi aynaları.Bizleri belki en çok üzen konular aracın dış tasarımından geliyor.Kendine has tasarım ve parçalarla bugüne kadar üretilen MBT araçları,bu araçta yerini özgünlükten ziyade Daimler markası parçalarıyla bütünlüğe bırakmış.

Ön yüze gelecek olursak,Actros farları ile karşımıza çıkıyor Yeni Travego.Ayrıca ön panjurun büyüklüğü,sektördeki bir çok insanın aracı kamyon diye tabir etmesine sebebiyet vermiş oldu belki de.Ben kamyon diyemem,ama gerçekten bir hayli büyük olduğu aşikar.Panjurun büyümesi ile yıldızın da büyümesi gözlerden kaçmıyor.İlk olarak bu kadar büyük bir yıldızı Mercedes-Benz araçlarında benim hatırladığım kadarıyla Yeni Actros’ta görmüştük.Ancak bir nokta var,bu yıldız standart olarak takip sistemini içinde barındırıyor.Hemde eski Travego’da opsiyonel olarak sunulan takip sisteminde 90 metreye kadar geçerli olan sistem,bu araçta 200 metreye yükseliyor.Yine de bu panjurun ve yıldızın büyümesini gerektiriyormu ? Diğer araç,hatta Daimler grubu araçlarına bile bakacak olursak sanıyorum gerektirmiyor.Burada tamamen farklı bir tasarım düşünülerek yapıldığı için böyle uygun görülmüş ama tekrar yineleyeceğim,üzerine basa basa niye Travego dedik? Ayrıca 2011’den beri Travego’da FCG sistemi,yani ön çarpışma koruma sistemi bu araçta da standart olarak sunuluyor,ancak bu da aracın ön kısmının abartılı olmasını gerektirmiyor.Çünkü örnekler var;2011-2015 arası Travego’lar.2011’de piyasaya çıkan Travego’larda öncekilere göre 180mm’lik bir uzama vardı FCG sisteminin getirdiği.Bu da kapı ile ön lastik arasındaki kısımda bulunuyordu.Aslında Yeni Travego’nun da uzunluğu bir önceki Travego’ya göre 115mm,yüksekliği ise 20mm daha uzuyor.

Bir başka konuda aracın ön kısmında firma yazılacak yer olmaması.Herkesin konuştuğu bir konu haline geldi bu.MBT’nin bu konuyu çok ele aldığını düşünmüyorum.Evet küçük bir bölüm,yazılacak firma yazısıda önceki Travego’daki gibi büyük olamayacak,ya cama yazılacak, ya da ön yazı normal boyutlarından ufak olarak yazılacak.Artık bunu zamanla göreceğiz.Bunun dışında tampon tasarımının farlar ve panjurla olan uyumu gayet yerinde duruyor.Ancak Yeni Travego eskiye göre biraz daha keskin ve köşeli hatlara sahip olduğundan ön cam biraz daha dik,ve aracın köşe noktaları belirgin.Eski Travego’nun öne doğru olan eğimi bu araçta dik olarak tasarlanmış,aracı heybetli ve yüksek gösterse de,bana göre bu noktada da eski Travego’nun daha şık durduğunu söyleyebilirim.Ön ve arkanın bu kadar köşeli olması aracın hatlarından dolayı aracı kutu gibi göstermiyor belki ama,hatlarda belirgin olmasa,kutu gibi bir araç olduğunu bile söyleyen olabilir.

Araca kapı tarafından bakacak olursak,ön kapının üzerinde kapı ile ayna arasında kalan ufak cam aracın tasarımı gereği mecbur olarak konulmuş ama,odaklanıldığında iyi durmadığı belli.Karşılığa mevcut.Şoför camı üzerindeki camda aynı şekilde tasarımdan ötürü bu şekilde konumlandırılmış.İşte bu da ayna bölümünün ve araç tasarımının bütünlüğüyle alakalı bir durum.Ama benim özellikle dikkatimi çeken diğer markalarda bulunan,eski Travego’da özellikle aradığımız ama Yeni Travego’da da bulamadığımız ön kapı üzerinde bulunan ön kapı dışında,ikinci bir düğme olarak orta kapıyı açan düğmenin olmayışı.Bu ikinci düğme konulmuş,ancak sadece ön kapı düğmesi işlevini görüyor.Keşke yapmışken,işlevini de yapsalardı iyi olurdu.

Arka tasarıma bakacak olursak,eski Travego’dan farklı bir tasarım karşımıza çıkıyor.Motor kaputu,camın şekli ve stoplar,birbirini karşılıklı takip eden hatlar ve Euro6 motorun gelmesiyle motor kaputu üzerinde sağ ve sol tarafa konumlanan ızgaralar.Direk arkadan baktığımız zaman araç hoş duruyor ama,sağdan ve soldan bakıldığında aynı şeyi söylemek pek mümkün değil.Stoplar ise içinde led ışık barındırıyor ve belki de bu şekilde kullanım ömrü uzamış oluyor.Bizi donanım olarak dolu dolu karşılayan Yeni Travego,bir çok özelliği standart olarak müşterisine sunan bir model olarak piyasada yerini alacak.Şimdiden de bir çok sipariş aldığını bilmekteyiz.Aracın akıbetini ve piyasadaki konum ve durumunu elbette zaman gösterecek...

_________________
Fotoğraflarımızda saydam imza kullanmamızın sebebi,büyük emek ve zahmet ile çekip sizlerle paylaştığımız fotoğrafları çalan emek hırsızlarını engellemektir.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
 
 Mesaj Başlığı: Re: Mercedes-Benz Yeni Travego
MesajGönderilme zamanı: 02 Mar 2016 18:39 
Yeni Travegolarda aracın ön kısmına firma isimlerinin yazılacak durumda olmaması büyük bir eksiklik. Keşke bunu düşünerek tasarımı geliştirselerdi. Mesela o bölgeye "Kamilkoç" yazılsa bile firma ismi ya çok küçük olacağından yada eskiye Travegoya göre çirkin duracağından büyük bir eksiklik olarak görüyorum ben.


Başa Dön
  
 
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 38 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3, 4  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 0 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
Powered by phpBB 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye
[ Time : 0.075s | 14 Queries | GZIP : Off ]
10lineweb