|
Site Yöneticisi |
Kayıt: 11 Nis 2009 23:41 Mesajlar: 42475
|
Daha önce yukarıda siz değerli takipçilerimizle paylaşmış olduğumuz mesajın aracın detayları ile bu mesajın yukarıdaki mesajın devamı olacak şekilde gözlemlerimi sizlere aktarmak istiyorum.
-Öncelikli olarak tekrar hatırlatmak gerekirse Travego SHD modelinde ilk kez 16 versiyonuyla karşımızda olacak.Mercedes-Benz Türk A.Ş. tarafından 2018'in son dönemlerinde belli adetlerde satışı söz konusu ancak,tam manasıyla alınan siparişlerin bitimi ve teslimi seri olarak 2019 yılında olacaktır.
-Travego 15 SHD'ye göre 82 cm daha uzun bir araç olacak.Travego 15 SHD 12,295 mm,Travego 16 SHD ise 13,1 mt.Azami yükseklik olarak ise her iki araçta 3,99 mt.Zaten tıpkı Tourismo 15,16 modelleri gibi aracın yüksekliğinden ve genişliğinden ziyade uzunluğu artmakta.Sadece Tourismo 16 RHD 2+1 modelinde araç iç dizaynının farklı olmasından ötürü tavanın yapısının farklı olması ekstra bir yükseklik oluşturmakta.Oluşan bu ekstra yükseklik aslında orta kısımda aracın dışına yansıyor,ama orta kısıma yansıyor dediğimiz bu durum aracın dış tasarımda klima bölümünü de kapsadığı için doğal olarak klimada daha yükselmiş oluyor.Orjinal 2+1 Tourismo 16'ya dışarıdan baktığımızda zaten bu durum gözümüze direk çarpıyor.
-Bence bu aracı direkt olarak karşılaştırabileceğimiz model 13 metre Temsa Maraton ve Maraton Vip modelleridir.Travego 16 SHD ile bir araç kıyaslanacak ise en doğru kıyas Temsa Maraton ile olacaktır.
-Travego 16 SHD iki farklı koltuk seçeneğiyle satışta olacaktır.2+2 50 koltuk kapasiteli,2+1 ise 41 koltuk kapasiteli.
-Travego 15 SHD’ye göre Travego 16 SHD daha güçlü bir motora sahip olacak. Travego 15 SHD OM 470 315 kW (428 PS),Travego 16 SHD OM 470 FE 335 kW (456 PS) yakıt verimliliği paketi ile sunulan motoru ile yollarda olacak.Ayrıca Travego 15 SHD’de standart olan MB GO-210 6 ileri 1 geri manuel şanzuman Travego 16 SHD’de MB GO-230 6 ileri 1 geri modeliyle standart olacak.Otomatik şanzuman her iki araçta da opsiyon olarak sunulmaya devam edecek.
-Bagaj hacmi ise Travego 15 SHD’de 10,7 m3 iken Travego 16 SHD’de 14,0 m3 olarak yükselmekte.Aracın uzunluğunun artması ile doğal olarak paralel bir durum.
-Sağ ve sol olmak üzere ön ve arka teker üzerinde bulunan ufak bagajlarında standart olarak açık olması alıcı açısından bir artı teşkil etmekte.Yeni Tourismo’da da eskiye göre bu uygulama direkt Mercedes-Benz tarafından yapılmakta.Eskiye dönecek olursak Tourismo’da modeline göre farklılık gösteren,Travego’da ise o bölümleri aracı alanın dışarıda açtırmak ve ona uygun bir kilit yaptırmak zorunda olduğunu düşünürsek,bu konuda bir iyileştirmenin olduğunu net söylemememiz mümkün.Tourismo 15’te sağ arka ve sol ön olmak üzere bulunan bu bölümler özelilkle Euro 6 Tourismo 16’da yine sağ arka ve sol ön olarak devam etti.Şuanki Tourismo modellerinde ise sağ-sol ön ve arka olmak üzere tümü açık.Özellikle aracın elektrik aksamı ile alakalı olmayan bölümlerin dışında kalan bu bagajları ikramlık olarak kullananların çok olduğu düşünürsek olumlu bir durum.
-Dış tasarımında Travego 15 SHD’ye göre uzunluğu dışında direkt bir farklılık bulunmamakta.
-Aracın birazda içinde bahsedecek olursak benim ilk gözlemlediğim orta kapıdaki mutfak ünitesi ve dolap oldu.Yeni Tourismo’da kullanılan dolap ve mutfak ünitesi 15 SHD’ye göre Travego 16 SHD’de bir yenilik olarak gözümüze çarpıyor.Bundan sonra üretilecek olan Travego 15 SHD’ler de de bu mutfak ünitesi ve dolap kullanılacak mıdır o konuda şuan için net bir bilgi sahibi değiliz.
-İçeriden devam edecek olursak şuan 2+2 Travego 16 SHD’yi görmemiş olsakta,2+1 Travego 16 SHD’yi koltuk olarak değerlendirebiliriz.Travego 16 SHD 2+1’de karşımıza çıkan koltuklar çokta yabancı olmadığımız Mercedes-Benz Lounge konseptindeki daha önce fuarlarda Travego 17 SHD’lerde gördüğümüz koltuk tipi.Aslında 2+1 Tourismo’larda kullanılan Relax koltuk tipinin kısmen deri döşemeli biraz daha iyileştirilmiş versiyonu da diyebiliriz.Yalnız kolçakların yine 2+1 Yeni Tourismo 16 RHD’deki gibi basit versiyonun seçilmiş olması bu araca mı özgü yoksa standart mı bu konuda net bir bilgim olmasa da standart olacağı varsıyımdan yola çıkarsak koltuğun ağırlığını biraz olsun almış gibi duruyor.Fikrimi söyleyecek olursam en azından 2015 sonu tanıtılıp 2016 yılında satışa sunulan Tourismo 16 RHD Relax’taki kolçaklar şahsen benim tercihim olur.
-Bu arada araçta gözümüze çarpan bir başka husus ise prizler ve USB’ler oldu.Yeni Tourismo 16 RHD 2+1’de opsiyon olarak sunulan USB bağlantısı,bence Travego 16 SHD 2+1’de konsepti gereği standart olarak sunulacaktır.Sunulmalıdır da zaten. Priz konusuna ise çok sağlıklı bakmadığımın altını çizeyim.Ama sonradan ilave etmektense olacaksa da fabrikasyon olması taraftarıyım.
-Bu yorumları yaparken aracın içini canlı bir gözle inceleyemediğimi de belirtmek isterim.Araç içiyle alakalı yorumda bulunurken Onur kardeşimin fotoğraflarından yola çıkmaya çalışıyorum.Aracın içinden son olarak konsola bakacak olursak ekstra düğmeler olduğunu görmemiz mümkün.Tıpkı Tourismo 16 RHD,Tourismo 16 RHD 2+1’deki farklılık gibi.Ancak direkt yakın bir fotoğraf olmadığı için ekstra düğmelerin işlevini mevcut fotoğraflar ile veya direkt bir araç incelemesi yapmadan şuan söylememiz bu koşullarda mümkün değil.Bir başka konsolda gözüme takılan detay ise aracın direksiyon simidi oldu.Travego 15 SHD’de standart olarak sunulan deri dikişli direksiyon simidi,Yeni Tourismo’da ise sadece 2+1 Tourismo 16 RHD’de standarttı.Yine fotoğraf üzerinden konuşacak olursak direksiyonun deri dikişli bir direksiyon simidi olmadığı göreceğiz.Muhtemelen bence Travego 15 SHD’deki gibi deri direksiyon simidi ve deri direksiyon standart olacaktır.Ancak tekrar yazmakta fayda var mevcut fotoğraflar bizi bazı konularda yanılgıya düşürebilir.Mevcut fotoğraflar üzerinden yorum yapmaya,gördüklerimizi aktarmaya çalışıyoruz.Aracın canlı gözle incelemesi yapılarak yorum yapmanın her zaman daha sağlıklı olacağı kanısındayım.İşin bir başka boyutuda aracın seri üretimindeki donanımının direkt bu da olmayacağı olabilir.Canlı gözle bir inceleme ve MBT araç geliştirmeden sorumlu yetkililerle yapılacak bir görüşme yazdığımız ve değindiğimiz bu noktalardaki soru işaretlerini ve merak edilenleri giderecektir.
-Son olarak ise öğrenebildiğimiz kadarıyla 2+1 Travego 16 SHD'nin fiyatının 280.000 Euro civarlarında olabileceği.Ancak son dönemlerdeki döviz kurlarındaki artışlar sene sonuna veya yeni yıla nasıl yansır,fiyat konusunda Mercedes-Benz Türk A.Ş. dövizle paralel olarak nasıl bir yol izler ve izleyeceği yolu araca oluşacak talebe göre mi belirler şuan için bunu bilemiyoruz.O yüzden bugünden fiyatının net olarak şu olacağını söylemekte çok doğru olmayabilir.
Herkese iyi forumlar…
_________________ Fotoğraflarımızda saydam imza kullanmamızın sebebi,büyük emek ve zahmet ile çekip sizlerle paylaştığımız fotoğrafları çalan emek hırsızlarını engellemektir.
|
|